تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۴۸٫۸۰ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۹٫۶۶ تایید خواهد کرد و احتمال اینکه برای امروز سطح حمایت ۴۹٫۶۶ شکسته شود محتمل است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی اصلی است که این موج از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) قرار دارد و این حرکت براساس طول موج اول یعنی موج ۱ که از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژوئن) آغاز گردید و در سطح ۵۷٫۹۴ (پایین ترین سطح روز ۳۰ ژوئن) به پایان رسید مورد بررسی قرار گرفته است.

در چارت تایم فریم ۱ ساعته سطح حمایت بعدی قیمت نفت بر روی ۴۸٫۸۰ (خط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی) وجود دارد و براساس روند خنثی قیمت بین روز ۷ جولای و ۱۵ جولای انتظار داریم که قیمت تا سطح ۴۷٫۹۴ (خط فیبوناچی ۳۲۳٫۶ درصدی) کاهش یابد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱٫۰۴ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) باعث اصلاح قیمت به سوی سطح ۵۱٫۵۷ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) می شود. با این حال در نمودار پایین قیمت نفت در یک روند کاملاً نزولی قرار گرفته است و در این چند روز گذشته تلاش قیمت برای بازگشت و تثبیت بالای سطوح مقاومت ۵۱٫۰۴ و ۵۱٫۵۷ نتیجه ای نداده و هم اکنون راه برای امتداد سقوط هموار است و برای امروز سقوط به زیر نرخ ۴۹٫۶۶ آغاز یک حرکت نزولی قدرتمند به سوی سطوح ۴۸٫۸۰ و ۴۷٫۹۴ خواهد بود.

بنابراین همانطور که در چارت پایین مشخص است امتداد بیشتر حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا می تواند راه را برای سقوط تا سطح ۴۹٫۶۶ و ۴۸٫۸۰ و پس از آن سطح ۴۷٫۹۴ دلار/بشکه هموار کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۵ تایید کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۵٫۹۹ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۵۴٫۷۷ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و بررسی الگوی مثلث شکل تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که سومین موج از روند نزولی اصلی می باشد که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

الگوی مثلثی که بین روز ۷ جولای و ۱۷ جولای شکل گرفته اشاره به کاهش قیمت به سطح ۵۲٫۷۸ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی مشخص است و برای امروز هدف نزدیک ما سطح ۵۴٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۶٫۷۵ با قدرت شکسته شود و حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود باعث افزایش اندک و محدود قیمت به سوی سطح ۵۷٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود.

از این رو در ادامه این روند نزولی، فضا برای کاهش بیشتر تا رسیدن به قیمت ۵۵٫۹۹ مهیا است و تثبیت قیمت نفت برنت دریای شمال در پایین سطح ۵۶٫۷۵ تاییدی بر استمرار روند کاهشی است و می تواند هدف اولیه ۵۴٫۷۷ دلار/بشکه را نمایان سازد.

بنابراین برای امروز ادامه حرکت کاهشی قیمت نفت برنت دریای شمال در پایین سطح ۵۵٫۹۹ می تواند شروع مجدد روندی کاهشی را معین کند و همانطور که در چارت پایین مشخص است راه را برای کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۵۴٫۷۷ و پس از آن سطح ۵۲٫۷۸ دلار/بشکه هموار نماید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت