تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۰۹۱ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۰۶۸ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم روزانه زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده است.

همانطور که روز گذشته گفتیم قیمت  اونس طلا در این موج نزولی قادر است در روزها و هفته های آتی در بیشترین حالت کاهشی خود تا سطح ۹۶۷ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی وجود دارد.

اما هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت به سطح ۱۰۶۸ است و سطح مقاومت قیمت نیز به ترتیب بر روی ۱۱۰۷ و ۱۱۱۰ قرار دارند و تنها در صورت شکست سطح ۱۱۱۰ موجب اصلاح جزئی قیمت به سوی سطح مقاومت قوی ۱۱۱۹ (بالاترین سطح روز دوشنبه) می شود که این امر دلیلی جز تضعیف واقعی اونس طلا و آینده رو به ضعف آن ندارد.

در صورت تایید موضوع شکست سطح حمایت ۱۰۹۱، احتمال شروع دور جدیدی از سقوط اونس طلا بعید نخواهد بود و حرکت نزولی اونس طلا با شدت بیشتری صورت می پذیرد و زمزمه های این حرکت از هم اکنون در بازار به گوش می رسد. انتظار می رود، سطوح مقاومت ۱۱۰۷ ، ۱۱۱۰ و ۱۱۱۹ از این پس سد محکمی برای هر گونه حرکت اصلاحی اونس طلا باشد.

با توجه به اینکه قیمت اونس طلا در نزدیکی پایین ترین سطح ۵ ساله گذشته قرار دارد و در محدوده های بسیار مهمی قرار گرفته است، در صورت سقوط اونس طلا به پایین سطح ۱۰۹۱، شاهد آغاز یک روند نزولی قطعی برای اونس طلا تا سطح ۱۰۶۸ خواهیم بود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در چین و هند، بزرگترین بازار طلای جهان به دلیل انتظار سرمایه گذاران برای کاهش قیمت شمش طلا تقاضای فیزیکی هنوز تغییری نکرده و خریداران تمایلی برای خرید ندارند و منتظر کاهش بیشتر قیمت اونس طلا هستند و موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) دوباره کاهش یافت و در صورتیکه این کاهش قیمت به پایین سطح ۱۰۹۱ استمرار داشته باشد، انتظار شروع حرکات بزرگی را داریم.

امروز در بازار آمریکا تنها آمار فروش خانه های موجود در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و انتظار می رود از رقم قبلی ۵٫۳۵+ میلیون واحد به ۵٫۴۰+ میلیون واحد افزایش یابد. فعالان بازار به دقّت اخبار امروز را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی بانک فدرال رزرو آمریکا در روز ۲۹ جولای را پیش بینی کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا