تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت آن نتواند سطح حمایت ۴۹٫۶۶ دلار/بشکه را بشکند تا نزدیکی سطح مقاومت ۵۱٫۰۴ اصلاح کند و اگر موفق به شکست این سطح شود زمینه را برای بازگشت به سوی سطح ۵۱٫۹۰ فراهم می آورد که این موضوع را ناتوانی قیمت در شکست سطح حمایت مهم ۴۹٫۶۶ تا حدی نشان داده است.

به نظر می رسد که کف کوتاه مدت قیمت نفت در حوالی سطح ۴۹٫۶۶ یعنی سطح ۴۹٫۷۷ (پایین ترین سطح روز گذشته) ساخته شده است اما اگر به هر دلیلی این سطح حمایت ۴۹٫۶۶ با قدرت شکسته شود دیگر در چنین شرایطی نخواهیم بود و به سرعت وارد پوزیشن های فروش با هدف ۴۸٫۸۰ خواهیم شد.

این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی اصلی ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) تشکیل شده است که این موضوع را بررسی کاهش قیمت از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژوئن) به ۵۷٫۹۴ (پایین ترین سطح روز ۳۰ ژوئن) نشان داده است.

واگرایی افزایشی قیمت در اندیکاتور یکساعته RSI نیز بیانگر حرکت اصلاحی است و در حرکت نزولی شکست سطح حمایت ۴۹٫۶۶ سیگنال فروش به سطح ۴۸٫۸۰ (خط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی) صادر خواهد کرد.

از این رو اگر امروز سطح حمایت ۴۹٫۶۶ با قدرت شکسته شود آنگاه فروشندگان می توانند تا حدی به استمرار حرکت کاهشی امیدوار باشند و در این صورت، هدف بعدی کاهش قیمت به سطح ۴۸٫۸۰ خواهد بود که در چارت پایین دیده می شود و از این رو، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح پایین ۴۹٫۶۶ برای ورود به پوزیشن فروش هستیم.

امروز در تقویم اقتصادی آمار موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار میرود از رقم قبلی ۴٫۳- میلیون بشکه به ۱٫۷- میلیون بشکه تغییر یابد.

بنابراین اکنون دستورات فروش نفت خام سبک آمریکا را پایین سطح ۴۹٫۶۶ قرار می دهیم و بار دیگر تمرکز را به سقوط قیمت تا سطح ۴۸٫۸۰ معطوف خواهیم کرد در غیر این صورت ممکن است قیمت به سوی سطوح ۵۱٫۰۴ و ۵۱٫۹۰ دلار/بشکه (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی) اصلاح کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۵۶٫۷۵ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد و مقداری به سوی سطح ۵۷٫۹۷ اصلاح کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که سومین موج از موج اصلی نزولی از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که طی ۲۴ ساعته گذشته قیمت نفت برنت مقداری به پایین این سطح ۵۶٫۷۵ کاهش یافت اما قادر به تثبیت پایین این سطح حمایت نشد و مجدد به بالای این سطح برگشت.

اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۷٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) واقع شده است و اگر این سطح شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۵۹٫۱۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۵٫۹۹ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۴٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود. از این رو در حرکت نزولی شکسته شدن قیمت در پایین سطح ۵۵٫۹۹ برای ادامه حرکت کاهشی لازم است.

در غیر این صورت تا زمانیکه قیمت نفت برنت دریای شمال در بالای سطح ۵۵٫۹۹ است، احتمال تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح ۵۷٫۹۷ وجود دارد. در هر صورت برای امروز می بایست از انجام معامله تا زمانیکه جهت خاصی را برای حرکت مشخص کند، خودداری کرد و منتظر شکسته شدن یکی از سطوح ۵۷٫۹۷ یا ۵۵٫۹۹ دلار/بشکه بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت