تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۴۲۱ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۵۲۴۰ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۵۴۲۱ تایید کرده است.

این تکمیل موج اصلاحی را عدم شکست سطح مقاومت ۵۵۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ – بالاترین سطح روز ۵ مه – به ۵۲۴۰ – پایین ترین سطح روز ۸ جولای) بیشتر تایید کرده است.

با توجه به اینکه حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۵۴۲۹ (پایین ترین سطح روز ۲۰ جولای) وارونه شده است انتظار داریم که قیمت آن سطح ۵۴۲۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را بشکند و در حرکت صعودی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵۳۳ زمینه را برای صعود قیمت به سوی سطح ۵۷۱۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد.

در هر صورت برای امروز فروشندگان روزانه در پایین سطح ۵۴۲۱ مجدداً وارد بازار خواهند شد و سطح ۵۲۴۰ نیز هدف مناسبی برای فروشندگان خواهد بود. امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت کاهشی برای بازگشت به محدوده های پایین قیمت ۵۴۲۱ کمک کند.

با تمامی این مطالب، به نظر می رسد، روند حرکت اصلاحی در کوتاه مدت بزودی به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی بین سطوح ۵۵۳۳ و ۵۴۲۱ حرکت خواهد نمود، اما آهنگ حرکت مس، نزولی خواهد بود و شکسته شدن سطح حمایت ۵۴۲۱ راه را برای فرود تا سطح ۵۲۴۰ هموار نماید. در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی قیمت جهانی مس در پایین سطح ۵۴۲۱ دلار/تن را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات  لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۶۵۳ دلار/تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۶۰۳ کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) شکل گرفته است.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۶۴۵ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۵۳ می باشد که می تواند حرکت نزولی ۱۶۰۳ را نمایان سازد. در حرکت صعودی نیز شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) باعث افزایش قیمت به سطح ۱۷۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است.

از آنجایی که قیمت در موج نزولی C قرار گرفته است، احتمال سقوط قیمت به سوی سطح ۱۶۵۳ و ۱۶۰۳ چندان غیر منتظره نخواهد بود و با شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۵۳ می تواند شروعی برای ادامه حرکت نزولی به سطح ۱۶۰۳ فراهم آید.

بنابراین در صورت سقوط قیمت به زیر سطح ۱۶۵۳ حرکت نزولی شدیدی رقم ایجاد می شود که امکان سقوط قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطوح ۱۶۰۲ و ۱۵۴۷ و پایین تر از آن یعنی سطوح ۱۵۱۴ و ۱۴۵۹ دلار/تن را امکان پذیر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات  لندن

 آلومینیم