تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا که ارزش آن را در مقابل ارزهای اصلی می سنجد پیش بینی می کنیم که قیمت آن بزودی سطح ۹۷٫۷۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۷ مه) را بشکند و اگر این سناریوی افزایشی محقق شود در میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) زمینه را برای صعود بیشتر به سوی سطح ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) فراهم می آورد که احتمال این سناریوی افزایشی بسیار زیاد است.

از منظر تحلیل فاندامنتال در حال حاضر این انتظار در بازار ایجاد شده که بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر یا دسامبر اقدام به افزایش نرخ بهره نماید امری که در صورت تحقق، به تقویت بیشتر دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی در بازارها خواهد انجامید.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال نیز همانطور که در چارت پایین دیده می شود به باور ما روند صعودی بلند مدت شاخص دلار آمریکا که از سطح ۷۲٫۶۹۶ (پایین ترین سطح ماه مه ۲۰۱۱) شروع شده حتی با وجود حرکت اصلاحی اخیر قیمت که از سطح ۱۰۰٫۳۹ شاهد بودیم، هنوز پایدار است و ادامه روند صعودی قیمت ایندکس دلار آمریکا محتمل ترین سناریوی ممکن بازار است.

بررسی امواج الیوت ویو نیز نشان می دهد که حرکت اصلاحی در موج ۴ از موج بزرگتر C شکل گرفته است و این موج در اطراف سطح حمایت ۹۳٫۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به کف قیمت خود رسیده است که این سطح نزدیک به سطح ۹۴٫۳۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) است و از آنجایی که ایندکس دلار آمریکا هم اکنون در موج ۵ قرار گرفته است می بایست در این موج منتظر افزایش قیمت تا سطح ۱۰۳٫۳۱۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد.

امروز قیمت یورو برای مدت کوتاهی در نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۰۹۷۵ معامله شد اما همانطور که در پیامکهای روزانه بدان اشاره کردیم با هجوم فروشندگان دوباره به نرخهای پایین ۱٫۰۹۰۰ رسید.

به نظر می رسد این نوسانات روزانه ادامه خواهد داشت تا زمانی که جهت کلی یعنی روند نزولی یورو مشخص شود، هرچند تایم فریم هفتگی و ماهیانه چارت یورو بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهند و قیمتهای زیر ۱٫۰۸۰۰ را نشان می دهد ولی هنوز در تایم فریم روزانه نوسان گیری ها در بازارهای جهانی ادامه خواهد داشت تا روند نزولی آغاز شود.

بطور مثال یکی از این سیگنالهای قطعی روز ۲۹ جولای همزمان با نشست بانک مرکزی آمریکا مشخص خواهد شد. برای امروز عدد ۱٫۰۸۸۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۰۸۰۸ به ۱٫۰۹۶۹) و پس از آن سطح ۱٫۰۸۶۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) اعداد کلیدی یورو هستند و اگر امروز پایین سطح ۱٫۰۸۶۵ تثبیت شود، قیمت می تواند دوباره تا سطح ۱٫۰۸۰۸ کاهش یابد. برای امروز محدوده نزدیکی ۱٫۰۹۷۵ تا ۱٫۱۰۰۰ مقاومت خیلی سنگینی برای یورو است.

در سایر تحولات و در قیمت جهانی اونس طلا نیز به نظر می رسد که برای امروز سطح ۱۰۸۶ که بر روی خط ۵۰ درصد فیبوناچی از ۲۵۱ به ۱۹۲۰ قرار دارد حمایت نسبتا محکمی برای قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی باشد و عدد کلیدی برای امروز محسوب می شود و اگر اونس طلا این سطح را با قدرت بشکند به سوی سطوح ۱۰۶۸ و ۱۰۵۲ حرکت خواهد کرد. مهمترین عامل روانی مهم بازار یعنی انتظار برای افزایش نرخ سود بانکی آمریکا و البته اعلام اخبار مثبت اقتصادی آمریکا در همین راستا، مهمترین علت سقوط مستمر قیمت جهانی اونس طلا به پایین ترین سطح ۵ ساله گذشته بوده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا