تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن بین محدوده ۱۰۹۱ و ۱۱۰۷ در نوسان باشد تا بعد از آن جهت قیمت مشخص گردد و همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت اونس طلا هنوز به طور کامل موفق به شکست سطح حمایت ۱۰۹۱ نشده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) آغاز شده است.

این سطح در حال حاضر مانع از ادامه ی سیر نزولی قیمت شده است و بسیار مستحکم و قوی می باشد که دومرتبه جلوی ریزش قیمت را گرفته است و به همین خاطر قیمت مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۱۰۷ برگشته است.

از نظر تکنیکی اونس طلا وارد منطقه اشباع فروش شده است و هر چند نشانه های آشکاری از بازگشت قوی هنوز ندیده ایم اما سقوط شدید آن در چند روز گذشته احتمال یک موج تصحیحی جزئی به نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۰۷ را بالا می برد. اما در حال حاضر و با وجود احاطه شدن بازار با حوادث و وقایع مهم بعید است که بازار تنها به مسائل تکنیکی و اصلاحی توجه کند و نباید از ظرائف بنیادی مطروحه غافل شد.

همانطور که می دانیم گمانه زنی دلیل بسیاری از امواج در بازار های مالی می باشد اما این امواج اصلاحی عمدتا دو اشتراک دارند اولا چندان مهیب نیستند و دوما عمر کوتاهی دارند و در واقع امواج اصلی و ارکان پر قدرت اونس طلا متاثر از مسائل بنیادی (Fundamental) می باشند.

از نظر منظر فاندامنتال تا زمان اعلام تصمیم بانک فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی و فروش طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر، روند نزولی و سقوط اونس طلا در میان مدت و بلند مدت کماکان پایدار خواهد ماند.

با این حال پیش بینی حرکت بازگشتی صعود برای قیمت اونس طلا را نداریم زیرا قیمت اونس طلا در هفته های آتی در موج نزولی قدرتمند C همچنان هدف نزولی ۹۶۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را نشانه گرفته است و از این رو حرکت اصلاحی چندان با ثبات و پایدار نخواهد بود.

برای امروز هر گونه حرکت برگشتی محدود به نزدیکی سطوح مقاومت ۱۱۰۷ و ۱۱۱۰ خواهند بود و در حرکت اصلاحی تنها تایید صعود و تثبیت قیمت در بالای سطوح مقاومت ۱۱۰۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۱۱۰ می تواند به اصلاح قیمت به سطح ۱۱۱۹ و ۱۱۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) گردد. امروز انتشار گزارش مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران می تواند محرک بازار برای عبور قیمت از سطوح خنثی گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا