تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۴۸٫۸۰ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۴۷٫۹۴ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

براساس کاهش قیمت از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژوئن) به ۵۷٫۹۴ (پایین ترین سطح روز ۳۰ ژوئن) این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۰۰ درصدی و ۳۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) قرار گرفته اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود هدف نزولی ۴۷٫۹۴ طبق روند خنثی بین سطوح ۵۱٫۰۴ و ۵۳٫۸۲ (خطوط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی) مورد تایید قرار گرفته است.

سطح مقاومت اولیه قیمت نفت بر روی ۴۹٫۶۶ (خط فیبوناچی ۲۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد و چنانچه با قدرت شکسته شود و حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود موجب افزایش به سوی سطح ۵۰٫۱۹ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) می شود.

روند کلی نفت همچنان کاهشی است و تثبیت قیمت در پایین سطح ۴۸٫۸۰ می تواند هدف ۴۷٫۹۴ و ۴۷٫۴۱ را نشانه رود که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۲۳٫۶ درصدی و ۳۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز با توجه به آنکه روز گذشته طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا ، موجودی ذخایر نفتی این کشور نیز به میزان ۲٫۵+ میلیون بشکه افزایش یافت که بالاتر از میانگین فصلی در پنج ساله اخیر بود، این خبر نیز قیمت نفت را بیشتر تحت فشارهای نزولی قرار خواهد داد.

بنابراین برای امروز تثبیت قیمت نفت خام سبک آمریکا در پایین سطح ۴۸٫۸۰ استمرار حرکت کاهشی در موج نزولی ۵ تا رسیدن به هدفهای ۴۷٫۹۴ و ۴۷٫۴۱ دلار/بشکه را نمایان می سازد که در نمودار پایین دیده می شود و تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۵٫۹۹ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۵۴٫۷۷ کاهش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته است.

در نمودار تایم فریم ۱ ساعته پایین به وضوح مشخص است که افزایش قیمت از سطح ۵۵٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۷ جولای) کاملا وارونه شده است که نشاندهنده از سرگیری روند نزولی قیمت در موج C است.

سطح مقاومت قیمت برنت دریای شمال بازار لندن نیز بر روی ۵۶٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح ۵۷٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز حرکت کاهشی قیمت به زیر سطح ۵۵٫۹۹ فرصتهای مناسبی برای ورود فروشندگان ایجاد می کند و اندیکاتورهای روزانه به شروع حرکت کاهشی اشاره می کنند و حرکت نزولی شدید قیمت فشار زیادی را بر سطح حمایت ۵۵٫۹۹ ایجاد کرده است و این نقطه نیز می تواند فرصتی برای فروشندگان با تارگت ۵۴٫۷۷ دلار/بشکه فراهم آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت