تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۴۲۴ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۴۸۱ می شود.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت مس در سطح ۵۳۰۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) از افزایش ۵۲۴۰ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) به ۵۷۲۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ جولای) مورد حمایت قرار گرفته است و هم اکنون شاهد یک حرکت اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۵۴۲۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) هستیم که می تواند در صورت شکست آن قیمت مس را تا سطح ۵۴۸۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) بالا بکشاند.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۵۳۵۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) موجب نقض سناریوی افزایش به سطح مقاومت ۵۴۲۴ می شود و تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۳۰۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) زمینه را برای کاهش قیمت به سطح ۵۲۴۰ فراهم می آورد.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشاهده می شود در حال حاضر قیمت جهانی مس در تلاش برای رسیدن به سطح مقاومت ۵۴۲۴ است که اگر محقق شود و این سطح را با قدرت بشکند، احتمال تقویت قیمت تا سطح ۵۴۸۱ بوجود خواهد آمد.

بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۵۴۲۴ و ۵۳۰۶ شد تا جهت حرکت قیمت جهانی مس مشخص شود و تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۵۳۰۶ قرار دارد احتمال ادامه حرکت افزایشی به سطح ۵۴۲۴ و پس از آن سطح ۵۴۸۱ دلار/تن محتمل است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز سیگنال قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن اندکی مبهم و نامشخص است زیرا قیمت هنوز موفق به شکست سطح حمایت در نرخ ۱۶۵۳ دلار/تن نشده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم روزانه پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که این موج نزولی اصلی از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) شکل گرفته است.

تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۵۳ سیگنال تایید سیر نزولی قیمت در موج C به سوی سطح ۱۶۰۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را صادر خواهد کرد و این در حالی است تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۱۶۵۳ قرار دارد، احتمال برگشت قیمت به سطح ۱۶۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) نیز وجود دارد.

برای امروز کاهش قیمت به سطح ۱۶۴۵ شکست سطح ۱۶۵۳ را بیشتر تایید خواهد کرد و سطح اصلی ورود فروشندگان در زیر سطح ۱۶۴۵ است اما همانطور که گفتیم توانایی استحکام سطح حمایت اصلی ۱۶۵۳، می تواند باعث برگشت قیمت به سطح ۱۶۹۱ گردد.

بنابراین برای معامله مناسب به نظر می رسد برای امروز فروش در پایین سطح ۱۶۴۵ فرصتهای مناسبی را برای انجام معاملات قیمت آلومینیم آلیاژی پس از شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۵۳ با هدف ۱۶۰۳ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ایجاد می کند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم