تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

دنیا به نفت ضعیف عادت کرده است و اکنون مدت ها است که حرکت نزولی نفت دیگر جای تعجبی برای بازار ندارد. سقوط مجدد نفت به نرخهای پایین همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودیم.

در حال حاضر، قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان در سطوح پایین قرار دارد و این احتمال قویاً وجود دارد که حرکت نزولی آن امتداد بیشتری داشته باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۴۸٫۲۵ دلار/بشکه را مجدد لمس کند و در صورتیکه این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای ورود دوباره به پوزیشن فروش و کاهش قیمت به سوی سطح ۴۷٫۳۶ فراهم می آورد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی قرار دارد که از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته است.

این موج نزولی از توانایی خوبی برای کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۴۵٫۹۳ برخوردار است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است. در این صورت، برای قیمت نفت هدفهای نزولی ۴۷٫۳۶ و ۴۵٫۹۳ را بزودی می توان پیشاپیش انتظار داشت.

امری که می تواند حتی به کاهش بیشتر قیمت نفت تا سطح ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) بیانجامد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۹٫۶۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) خواهد بود.

با این تفاسیر، انتظار می رود، در موج نزولی ۳ فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت نفت خام سبک آمریکا تحمیل شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید. براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود و دیروز نیز بدان اشاره کردیم پس از کاهش قیمت به پایین سطح ۴۸٫۸۰ دلار/بشکه و تثبیت قیمت در پایین این سطح، انتظار برای امتداد حرکت نزولی نفت خام سبک آمریکا بیشتر و بیشتر شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطوح حمایت ۵۵٫۱۰ و ۵۴٫۷۷ دلار/بشکه کاهش یابد و این احتمال قویا وجود دارد که این سطوح با قدرت شکسته شوند و قیمت تا سطح حمایت ۵۳٫۷۸ کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

به باور ما قیمت نفت برنت دریای شمال در این موج حتی قادر است تا سطح ۵۲٫۷۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) سقوط کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C نشان داده است و چنانچه حرکت کاهشی برای نفت برنت شکل گیرد، انتظار می رود بیشترین پتانسیل کاهش برای نفت برنت تا سطوح ۵۳٫۷۸ و ۵۲٫۷۸ محقق شود.

در چارت پایین مشخص است که قیمت در برخورد به سطح حمایت ۵۵٫۱۰ مقداری اصلاح کرده است اما انتظار داریم که این حرکت اصلاحی در پشت سطح مقاومت ۵۵٫۹۹ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) پایان یابد و دوباره به سوی سطح ۵۵٫۱۰ کاهش یابد و در مجموع امکان شکسته شدن این سطح وجود دارد و برای کسانی که درصدد یافتن فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش هستند، نرخهای پایین ۵۵٫۱۰ و ۵۴٫۷۷ نقاط مناسبی دیده می شوند.

از این رو به دلیل اینکه حرکت قیمت کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت نفت برنت در زیر سطح ۵۴٫۷۷ روندی کاملاً نزولی را به همراه خواهد داشت و معامله گران برای فروش نفت برنت از نرخهای پایین ۵۵٫۱۰ و ۵۴٫۷۷ با هدفهای ۵۳٫۷۸ و ۵۲٫۷۸ دلار/بشکه وارد عمل خواهند شد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت