تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۱۹ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۶۰ و بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت ویو تایید کرده است.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) قرار داشت که با قدرت شکست شد و هم اکنون سیگنال فروش به سوی سطح حمایت بعدی ۵۱۱۹ صادر کرده است و همانطور که در نمودار پایین می بینید این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی مشخص شده است.

در حرکت صعودی تنها به شرط آنکه قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۲۶۰ برسد نشاندهنده آن خواهد بود که شکست اخیر سطح ۵۲۶۰ شکست غلط (false break) بوده و ممکن است قیمت به سوی سطح ۵۳۴۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) برگردد.

در هر صورت چون حرکت اصلی همچنان نزولی است، انتظار داریم با شروع موج جدید نزولی، قیمت به سوی هدف ۵۱۱۹ پیش رود و معامله گران را وادار به گرفتن پوزیشن های فروش خود نموده است، امری که به سقوط مجدد قیمت جهانی مس منتهی خواهد شد.

اکنون به نظر می رسد، روند نزولی مس در نمودار روزانه در حال تثبیت است و چنانچه امروز قیمت همچنان در محدوده های پایین سطح ۵۲۶۰ قرار گیرد، امکان پایداری روند نزولی مس در بازار بورس فلزات لندن به سوی سطح ۵۱۱۹ دلار/تن بیشتر خواهد شد. بنابراین برای امروز همچنان روند حرکت مس را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت نیز ادامه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۶۰۳ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۵۳ تایید کرده است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار تایم فریم روزانه پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) شکل گرفته است و حمایت بعدی قیمت بر روی ۱۶۰۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دیده می شود.

در حرکت افزایشی تنها صعود قیمت به بالای سطح ۱۶۵۳ که مقاومت قیمت محسوب می شود موقتا سناریوی کاهشی به سطح ۱۶۰۳ را نقض خواهد کرد و البته این حرکت افزایشی چندان قوی و مستمر نخواهد بود.

با توجه به آنکه قیمت پایین سطح ۱۶۵۳ تثبیت شده است و از آنجایکه پس از آن سطوح حمایت خاصی نخواهد بود، امکان کاهش بیشتر نیز وجود خواهد داشت و در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در هر صورت از حالا به بعد، بار دیگر تمرکز بازار بر ادامه حرکت نزولی در موج نزولی C خواهد بود و اهداف بعدی را می توان به ترتیب سطوح ۱۶۰۳ ، ۱۵۴۷ و ۱۵۱۴ پیش بینی کرد. از این رو، می توان در نرخهای پایین ۱۶۵۳ اقدام به ورود برای فروش نمود که در این صورت، سطوح پایین ۱۶۵۳ فرصت مناسبی برای ورود به فروش آلومینیم آلیاژی با حد تارگت ۱۶۰۳ و ۱۵۴۷ دلار/تن خواهند بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم