تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

هرچند امروز یورو با دستیابی به سطح ۱٫۱۰۰۰ رسید اما قدرت ماندن در این منطقه را نداشت و طولی نکشید که به محدوده نوسان خود در روزهای اخیر مابین خطوط ۱٫۰۹۲۵ و ۱٫۱۰۰۰ بازگشت و از این رو برای امروز می توان در محدوده سطوح ۱٫۱۰۱۰ ، ۱٫۱۰۱۵ ، ۱٫۱۰۲۵ ، ۱٫۱۰۳۰ و ۱٫۱۰۵۰ اقدام به ورود به پوزیشن فروش نمود و در نزدیکی سطوح ۱٫۰۹۲۵ ، ۱٫۰۹۲۰ ، ۱٫۰۹۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام کرد، سطوح حمایت بعدی بر روی ۱٫۰۸۷۰ و ۱٫۰۸۶۵ قرار دارند.

همانطور که روز گذشته گفتیم به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح ۱٫۰۹۹۴ (ابر ایچیموکو روزانه) فروشندگان کماکان متمایل به فروش یورو هستند و از این رو، هرگونه حرکت افزایشی به بالای سطح ۱٫۱۰۰۰، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش تلقی می شود.

معامله گران می بایست توجه داشته باشند که این حرکت اصلاحی با مانع بسیار محکمی مواجه است و احتمالاً فرصتهایی برای فروش در بالای سطح ۱٫۱۰۰۰ بوجود آید و این سطوح پتانسیل ورود فروشندگان را دارد.

دلار استرالیا نیز از جمله ارزهایی است که در چند روز گذشته به میزان قابل توجهی در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است و تنها در طی دو ماه گذشته از بالای ۰٫۸۱ به پایین ۰٫۷۳ ( پایین ترین سطح ۶ ساله گذشته) سقوط کرده است که موج قابل توجهی محسوب می شود.

تقویت عمومی دلار آمریکا ، کاهش قیمت اونس طلا و روند کاهشی نرخ بهره این کشور بواسطه واقعیتهای فاندامنتالی آن از عوامل اصلی این سقوط دلار استرالیا بوده اند که به نظر می رسد این روند نزولی به ترتیب تا سطوح ۰٫۷۲۴۱ (پایین ترین سطح مه ۲۰۰۹ ) و ۰٫۷۲۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۰٫۶۰۰۷ به ۱٫۱۰۷۹) همچنان ادامه داشته باشند.

در سایر تحولات برای چشم انداز قیمت نفت خام سبک آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۴۳٫۶۱ را تاچ کند که این موضوع را توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۵۱٫۸۵ تایید کرده است. در نمودار پایین به وضوح مشخص است قیمت در موج نزولی قدرتمند C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی بزرگ قرار دارد که این چرخه از امواج الیوت ویو از سطح ۱۴۷٫۲۷ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۸) شکل گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که این موج نزولی می تواند قیمت را تا سطح ۳۲٫۴۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند. با این حال سطح حمایت قیمت که بر روی نرخ ۴۳٫۶۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) قرار گرفته است که در موج ۴ از الگوی موج نزولی C در پشت سطح مقاومت ۶۳٫۸۹ به سقف خود رسیده است.

به باور ما این موج ۴ به سقف خود در تونل نزولی برخورد کرده و هم اکنون قیمت در موج نزولی ۵ قرار گرفته که آخرین موج از موج نزولی C خواهد بود. طبق بررسی سطوح فیبوناچی سطح ۶۳٫۸۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) مقاومت بسیار قوی است که قبلا باعث جلوگیری از تقویت قیمت شد.

در نمودار پایین مشخص است که موج نزولی C در درون یک تونل نزولی تشکیل شده است که سقف این تونل در حوالی سطح مقاومت ۶۳٫۸۹ ساخته شده است و این موضوع نشان می دهد که در چشم انداز سه ماهه سوم سال احتمال شکست سطح ۴۳٫۶۱ و کاهش قیمت به سوی حمایت بعدی ۳۲٫۴۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بسیار زیاد است و محتمل ترین سناریوی بازار آن است که قیمت مجدد تحت فشارهای نزولی به سوی سطوح ۴۳٫۶۱ و پس از آن سطح ۳۲٫۴۰ قرار گیرد.

در نمودار پایین پس از سطح ۵۱٫۸۵ نزدیک ترین سطح حمایت قیمت بر روی ۴۳٫۶۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر شکسته شود سیگنال فروش به سطح ۳۲٫۴۰ تایید می شود که در نمودار پایین به وضوح مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام