تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن در حوالی سطح مقاومت ۱۱۰۷ به حرکت اصلاحی روز جمعه خود خاتمه دهد و مجدد به سوی سطح ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) برگردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت اونس طلا هنوز در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) قرار گرفته است و در هفته های آتی اونس طلا در این موج قادر است تا سطح ۹۶۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

در نمودار زیر اولین سطح مقامت قیمت بر روی ۱۱۰۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تشکیل شده است و تنها به شرط آنکه این سطح با قدرت شکسته شود و به بالای سطح ۱۱۱۰ برسد ، موجب افزایش قیمت به سوی سطوح ۱۱۱۹ و ۱۱۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

از این رو تنها در صورتیکه خریداران اونس طلا به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطوح مقاومت ۱۱۰۷ و ۱۱۱۰ با قدرت تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل اونس طلا تا نرخ ۱۱۱۹ و ۱۱۳۱ حرکت خواهد کرد در غیر این صورت سقف قیمت در اطراف سطح مقاومت ۱۱۰۷ ساخته خواهد شد و دوباره قیمت به سوی سطح ۱۰۷۷ کاهش خواهد یافت.

در هر حال از آنجایی که موج نزولی C از قدرت زیادی برخوردار است احتمال تثبیت قیمت بالای سطوح مقاومت فوق با دشواری های همراه است و تا زمانیکه قیمت اونس طلا سطح ۱۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را لمس نکرده است احتمال تشکیل حرکت اصلاحی بزرگ بعید است.

این هفته، تمرکز اصلی بازار به اعلام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه است و انتظار می رود، بانک مرکزی آمریکا در بیانیه خود همچنان موضع خود مبنی بر ” افزایش نرخ بهره در سال جاری ” را بار دیگر تکرار کند و بهبود رشد اقتصادی ایالات متحده را نیز متذکر شود.

به اعتقاد ما افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا یکی از عواملی است که به کاهش قیمت طلا خواهد انجامید و از سوی دیگر، با نگاهی به نمودار روزانه می توان مشاهده کرد که اونس طلا پس از درهم شکسته شدن سطح حمایتی که در نرخهای ۱۱۰۷ و ۱۰۹۱ تشکیل شده بود، اکنون سراسیمه تر از گذشته به سوی پایین ترین نرخهای ۵ ساله گذشته خود باز می گردد.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است. در تقویم اقتصادی امروز خبر خاصی دیده نمی شود و تنها خبرقابل توجه، در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار سفارشات کالاهای بادوام در ایالات متحده است و پیش بینی می شود آمار خالص سفارشات کالاهای بادوام از رقم قبلی %۰٫۰ به %۰٫۴+ و شاخص سفارشات کالاهای بادوام از %۲٫۲- به %۳٫۲+ افزایش یابند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا