تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

سرانجام، چنانچه پیش بینی می کردیم، قیمت نفت خام سبک آمریکا ناگزیر تن به سقوطی شدید به پایین ترین سطح ۴ ماهه گذشته داد، سقوطی که طعم پوزیشن های فروش را برای معامله گران شیرین تر نمود و در واقع این همان طوفانی بود که پیشتر یعنی زمانیکه قیمت نفت بالای سطح مقاومت ۶۱٫۴۳ دلار/بشکه (بالاترین سطح ۱۰ ژوئن) قرار داشت، انتظار آن را داشتیم و بارها با استناد به اخبار و آمارهای رسمی و تحلیلها بدان اشاره نموده بودیم.

به همین خاطر امروز نیز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۴۷٫۳۶ کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۲۵ در چارت تایم فریم روزانه پایین تایید کرده است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۳ قرار داشت که در واقع سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) است.

به باور ما قیمت نفت در این موج قادر است تا سطح ۴۵٫۹۳ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد اما هدف واقع بینانه ما برای امروز کاهش قیمت تا سطح ۴۷٫۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) است و پس از آن دیر یا زود این موج نزولی ، قیمت نفت را تا زیر سطح ۴۲٫۰۳ (کمترین سطح روز ۱۸ مارس) پایین خواهد کشاند.

اولین سطح مقاومت نیز بر روی ۴۸٫۲۵ قرار گرفته است و انتظار می رود از هر گونه حرکت اصلاحی جلوگیری کند. از این رو تا هنگامی که سطح مقاومت ۴۸٫۲۵ پایدار است، همچنان نسبت به ورود برای فروش نفت اقدام خواهیم کرد و پیش بینی می شود، حرکت کاهشی قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب تا سطوح ۴۷٫۳۶ ، ۴۵٫۹۳ و ۴۲٫۰۳ ادامه داشته باشد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال این سطح و همچنین عدم محرک های اصلی برای حرکت می تواند این اطمینان را بوجود آورد که هرگونه حرکت اصلاحی با موانع جدی در نزدیکی سطح ۴۸٫۲۵ روبرو است و فرصتی مجدد برای ورود فروشندگان با تارگت اولیه ۴۷٫۳۶ و ۴۵٫۹۳ دلار/بشکه ایجاد کرده است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۳٫۷۸ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطوح حمایت ۵۵٫۱۰ و ۵۴٫۷۷ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این سطوح حمایت به ترتیب بر روی پایین ترین سطح روز ۷ جولای و خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۹٫۶۳ قرار داشتند که با قدرت شکسته شدند و هم اکنون راه برای کاهش بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۵۳٫۷۸ و پس از آن سطح ۵۲٫۷۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) فراهم شده است.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۵۵٫۱۰ خواهد بود که سطح مقاومت قیمت محسوب می شود. بنابراین به باور ما، حرکت نزولی نفت برنت ادامه خواهد داشت و ما همچنان به گرفتن پوزیشن های فروش ادامه خواهیم داد.

در مجموع نفت برنت همچنان در سطوح پایین روند نزولی خود را حفظ نموده است. به نظر می رسد، تمایل به فروش نفت برنت همچنان از اولویت های معامله گران است و نفت برنت همچنان در روند کاهشی باقی خواهد ماند. بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت نفت برنت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای نفت برنت فروش است و حتی در صورت تقویت، این امواج مقطعی خواهند بود.

با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی C همچنان رو به سقوط باشد و جز چند حرکت اصلاحی ، روند اصلی همچنان نزولی با هدفهای ۵۳٫۷۸ و ۵۲٫۷۸ دلار/بشکه باقی بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت