تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان هدف نزولی ۵۱۱۹ دلار/تن معتبر است که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۲۶۰ فراهم کرده است.

همانگونه که در چارت پایین مشاهده می کنید سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

در نمودار پایین سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۵۱۱۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) واقع شده است و با توجه به لمس سطح ۵۱۹۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) انتظار داریم که قیمت آن تا سطح ۵۱۱۹ کاهش یابد.

هر چند قیمت دوباره به سطح ۵۲۶۰ نزدیک شده است اما این حرکت صرفا یک پول بک به سوی سطح حمایت قبلی ۵۲۶۰ است که حالا تبدیل به مقاومت جدی و محکم برای قیمت جهانی مس شده است.

بدین جهت، با توجه به تشکیل پوزیشن های بسیار زیاد فروش مس، می بایست حرکت نزولی مس را مد نظر داشته باشیم و با توجه به اهمیت چنین روند قدرتمند نزولی کاملاً مشخص است که قیمت برای عبور از سطح مقاومت ۵۲۶۰ با دشواریهای خاصی روبرو است.

با توجه به نوسانات این چند روز اخیر و کاهش قیمت به پایین ترین سطوح ۶ ساله گذشته به نظر می رسد احتمال شروع حرکت کاهشی به سوی سطح ۵۱۱۹ وجود دارد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است و بار دیگر جرقه های فروش مس در بازار شعله ور گردیده است.

از این رو با گرفتن پوزیشن فروش موافق هستیم و با توجه به اینکه روند نزولی کاملاً در جریان است، باید در انتظار شروع موج حرکت نزولی قیمت جهانی مس به سطح ۵۱۱۹ دلار/تن باشیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۶۰۳ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۵۳ تایید کرده است و تحلیل روز جمعه همچنان پایدار است.

همانطور که در نمودار تایم فریم روزانه زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت) قرار داشت که شکسته شد.

در این موج ما انتظار داریم که قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۶۰۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) یا ۱۴۵۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد و به محض کاهش قیمت به سطح ۱۶۳۰ هدف نزولی ۱۶۰۳ بیشتر تایید خواهد شد.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۵۳ که هم اکنون تبدیل به مقاومت مهم شده است باعث اصلاح قیمت به سطح ۱۶۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

بنابراین در سطوح فعلی ترجیح می دهیم بیشتر وارد پوزیشن فروش شویم زیرا سطح ۱۶۵۳ شکسته شده است و قیمت همچنان برای کاهش تا سطح ۱۶۰۳ در تلاش است و پس از آن اهداف بعدی نیز به ترتیب بر روی نرخهای ۱۵۴۷ ، ۱۵۱۴ و ۱۴۵۹ قرار دارند.

از این رو از منظر تکنیکال و فاندامنتال تمرکز ما به ادامه حرکت کاهشی است که در صورت لمس سطح ۱۶۳۰ هدف ۱۶۰۳ دلار/تن را سریعا برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی نمایان خواهد ساخت که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم