تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در نمودار شاخص جهانی دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن اگر در هفته جاری موفق به شکست و تثبیت کندل روزانه پایین سطح حمایت ۹۶٫۴۳۲ شود، تا محدوده ۹۵٫۸۸ و ۹۵٫۳۳ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید هفته گذشته قیمت شاخص دلار آمریکا نتوانست از سطح مقاومت ۹۸٫۲۰ عبور کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از موج بزرگتر B قرار گرفته که چرخه از امواج الیوت ویو از سطح ۹۳٫۱۳۳ (پایین ترین سطح روز ۱۴ مه) شکل گرفته است.

به باور ما قیمت شاخص دلار آمریکا در موج نزولی کنونی یعنی موج C می تواند موج B را وارونه کند و در اولین هدف کاهشی خود به ترتیب تا سطوح ۹۵٫۸۸۴ و ۹۵٫۳۳ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد که این سناریوی نزولی بستگی به شکست کامل سطح حمایت ۹۶٫۴۳۲ دارد و براساس آنچه که در نمودار زیر مشاهده می شود این سطح حمایت اولیه بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای یورو فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

هر چند امروز قیمت یورو در مقابل دلار پس از اعلام قوی آمار موقعیت تجاری IFO آلمان که در ماه جولای با افزایش روبرو شد به بالاترین سطح ۲ هفته گذشته دست یافت اما با سطح مقاومت میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته در بالای سطح مقاومت ۱٫۱۱۱۵ و سپس سقف ابر ایچیموکوی روزانه در نزدیکی منطقه مقاومت ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۲۲۰ مواجه است و برای ادامه حرکت نزولی می بایست یورو در پایین خطوط میانگین متحرک ۲۱ روزه و ۱۰ روزه گذشته تثبیت شود.

برای امروز در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز اکنون در محدوده مقاومت ۱۳۷٫۰۰ فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود آمده و با سقوط بیشتر قیمت به نرخهای پایین به ترتیب سطوح حمایت ۱۳۵٫۵۰ ، ۱۳۵٫۴۰ ، ۱۳۵٫۳۰ ، ۱۳۵٫۱۰ ، ۱۳۵٫۰۰ فرصتهای خرید بهتری ایجاد می شود و سطوح حمایت اصلی بر روی ۱۳۴٫۷۰ ، ۱۳۴٫۶۵ و ۱۳۴٫۵۰ قرار دارند. در حال حاضر برای امروز سطح ۱۳۷٫۰۰ و ۱۳۷٫۳۰ پس از آن سطوح ۱۳۷٫۵۰ ، ۱۳۷٫۸۰ و ۱۳۸٫۰۰ مقاومت های قابل توجه این زوج محسوب می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا