تحلیل قیمت جهانی طلا و ارزها پس از گزارش خبر اشتغال آمریکا 

دقایقی پیش تعداد مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی آمریکا در شرایطی که بازار به شدت منتظر این خبر بود منتشر شد و برای ماه آوریل با ثبت ۱۶۵۰۰۰+ بسیار بالاتر از حد انتظارات (۱۴۵۰۰۰+)  اعلام شد و نرخ بیکاری از رقم قبلی و پیشین ۷٫۶% به ۷٫۵% کاهش یافت که کمترین سطح در طی چهار ساله گذشته محسوب می شود و همین خبر فروشندگان طلا را از اطراف سطح مقاومت ۱۴۸۵ خشنود کرد

هم اکنون این خبر سوژه اصلی تمامی خبرگزاریهای جهان است و بازارهای مالی را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است

در تعریف این گزارش همانطور که می دانیم NFP تعداد اشتغال ایجاد شده ( به استثنای بخش کشاورزی ) بصورت ماهانه و در اولین جمعه هر ماه گزارش مربوط به ماه گذشته بوسیله وزارت کار ایالات متحده آمریکا منتشر می شود. این گزارش وضعیت اشتغال را که یکی از ارکان اصلی رشد اقتصادی آمریکا است نشان می دهد.

پس از اعلام  شاخص  NFP که نشان دهنده بهبود بخش بازار اشتغال در این کشور بود، جای تردیدی باقی نماند که بزرگترین اقتصاد جهان،  در مسیر بهبود قرار گرفته است و رشد اقتصادی لحظه به لحظه بیشتر تر می شود. به یاد داشته باشیم که روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) به موضوع کاهش در برنامه بودجه خرید دارایی ها در صورت بهبود بازار کار اشاره کرده بود که این به معنای تقویت شاخص جهانی دلار آمریکا و از سوی دیگر کاهش قیمت جهانی اونس طلا تعبیر می شود.

از این رو قبل از انتشار خبر هر چند قیمت جهانی اونس طلا برای گذر از مقاومت ۱۴۸۷ چندین بار تلاشهایی کرد اما موفق نشد و مجددا به محدوده تعادل خود در منطقه ۱۴۶۰ بازگشت .

واکنش اونس طلا به این خبر کاملا مطابق انتظار بود و در لحظه انتشار خبر تا سطح ۱۴۵۵ کاهش یافت و هم اکنون هر چند مقداری اصلاح کرده است و در منطقه ۱۴۷۰ در نوسان است اما فعلا معامله گران را به انتظار خروج قیمت از منطقه ۱۴۵۰ و ۱۴۸۷ نگاه داشته است.

در حرکت نزولی شکسته شدن قیمت اونس طلا در پایین نرخ ۱۴۵۰ و ۱۴۴۰ برای ادامه حرکت نزولی لازم است و برای صعود قیمت و رسیدن به هدف ۱۵۰۰ و ۱۵۲۰ می بایست جتما قیمت اونس طلا در بالای نرخ ۱۴۸۷ تثبیت شود. در غیر این صورت با کاهش قیمت مواجه خواهد شد

 *******************************

در سایر تحولات و در بازار جهانی ارز ،  امروز زوج EurUsd همچنان در روند خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۰۳۰ و ۱٫۳۱۶۰ ادامه دارد و سطح حمایت مستحکمی بر روی نرخ ۱٫۳۰۳۰ تشکیل شده است.

امروز براساس آنچه که در پیامکهای ارسالی و پیشنهادهای معاملاتی روزانه سایت گفتیم ، با توجه به فعال شدن سفارشهای خرید یورو در منطقه ۱٫۳۰۳۰  پتانسیل صعود قیمت تا سطح ۱٫۳۱۵۰ بوجود آمد اما برای امروز منطقه مقاومت یورو که برای امروز سفارشات فروش چیده شده اند در بین نرخهای ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۶۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) قرار دارند که برای استمرار حرکت صعودی می بایست حتما از این منطقه عبور کند تا دوباره به بالای ۱٫۳۲ افزایش یابد.

در زوج GbpUsd نیز اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن های خرید در منطقه ۱٫۵۴۸۰ و ۱٫۵۴۷۰ دلیلی برای افزایش سریع قیمت به سطح ۱٫۵۶۰۰ است.

استمرار حرکت صعودی پوند می تواند موجب افزایش قیمت تا نرخ ۱٫۵۶۰۷ ( سطح فیب ۵۰ درصدی از کاهش ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۳۲) گردد و در صورت شکسته شدن این سطح ، روند افزایشی پرقدرتی برای زوج GbpUsd تا سطح ۱٫۵۷۶۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) شروع خواهد شد.

پس از انتشار خبر اشتغال آمریکا و رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه داری این کشور ،  زوج UsdJpy نیز همچنان از سطوح بالایی که بدست آورده محافظت می کند و اخبار اقتصادی آمریکا نیز همگام با دلار شده است و هم اکنون در بالای سطح ۹۹ قرار گرفته است و همچنان هدفهای ۱۰۰ و ۱۰۲ را نشانه گرفته است.

در زوج EurJpy نیز هم اکنون با توجه به تقویت جریان ریسک پذیری حرکت صعودی به بالای نرخ ۱۳۰٫۰۰ رسیده است و از هم اکنون هدف ۱۳۱٫۱۰ را نشانه گرفته است.

کاملا در نمودار زیر مشخص است که حرکت اصلاحی اخیر این زوج ارز در سطح فیب ۵۰ درصدی و در منطقه کیجون در اندیکاتور ایچیموکو متوقف شده و از هم اکنون بدلیل افزایش اختلاف بازدهی اوراق قرضه ۵ و ۱۰ ساله آلمان با اوراق مشابه ژاپن می بایست بزودی در انتظار صعود زوج یورو – ین ژاپن به سوی سطح ۱۳۱٫۱۰ باشیم .

برای امروز منطقه حمایت که اتفاقا سفارشهای خرید چیده شده اند در منطقه ۱۲۷٫۸۰ و ۱۲۷٫۷۰ الی ۱۲۷٫۵۰ قرار داشتند که از این منطقه تا بدین جای کار شاهد صعود زوج یورو – ین ژاپن تا ۱۳۰٫۳۰ بودیم و این روند صعودی تا هدف رسیدن به سطح ۱۳۱٫۱۰ ادامه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج یورو – ین ژاپن

یورو ین ژاپن