تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن هدف نزولی ۵۱۱۹ دلار/تن هنوز معتبر است و تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت اصلی ۵۲۶۰ قرار دارد، چشم انداز قیمت نزولی و با هدفی که دیروز اشاره کردیم یعنی سطح ۵۱۱۹ پیش بینی می شود و بی دلیل نبوده که قیمت به پایین ترین سطح ۶ ساله گذشته نزول کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C واقع شده است که این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) محسوب می شود.

به اعتقاد ما هیچ سطح حمایت مهمی برای قیمت مس تا سطح ۵۱۱۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) وجود ندارد و از این رو احتمال لمس این سطح بسیار است. در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲۶۰ موجب افزایش کوتاه و مقطعی قیمت به سطح ۵۳۴۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکست سطح ۵۱۱۹ منجر به فرود بیشتر قیمت به سطح ۵۰۳۲ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می گردد و این موضوع می تواند روند کاهشی مس را بیشتر به سمت پایین هدایت کند.

بنابراین این امر، تضعیف مس در بازار بورس فلزات لندن را به هدف ۵۱۱۹ و پس از آن سطح ۵۰۳۲ دلار/تن به همراه خواهد داشت و برای انجام معاملات موفق، تحولات تکنیکال و موج نزولی C را برای قیمت جهانی مس بدقت مد نظر خواهیم داشت.

بدین جهت، می بایست در ادامه منتظر تحولات نزولی قیمت مس بود و در حال حاضر، اکثر قیمت فلزات مخصوصا مس با افت شدید قیمت همراه شده است و روند ریسک گریزی و فروش مس در بازار بورس فلزات لندن به شدت ادامه دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۶۰۳ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را هنوز قرار گرفتن این چند روزه قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۶۵۳ تایید کرده است.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت) قرار داشت که شکسته شده است و تثبیت کامل قیمت پایین این سطح به معنای ادامه فشارهای نزولی قیمت به سوی سطح ۱۶۰۳ است که این سطح در چارت پایین محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی است.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۵۳ باعث افزایش قیمت به سطح ۱۶۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. با توجه به احتمال عدم رسیدن قیمت به به بالای این سطح مقاومت ۱۶۵۳، می توان در محدوده پایین سطح مقاومت اقدام به ورود به پوزیشن فروش با هدف اولیه ۱۶۰۳ کرد.

از این رو برای امروز در صورت فرود و شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۰۳ احتمال فرود بیشتر قیمت تا نرخ ۱۵۴۷ وجود دارد و در مقابل، چنانکه سطوح حمایت ۱۵۴۷ و ۱۵۱۴ با قدرت نیز شکسته شوند، براساس تحلیل سطوح فیبوناچی حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی در موج C تثبیت شده و باید به انتظار نزول بیشتر قیمت تا سطح ۱۴۵۹ دلار/تن بود که در نمودار زیر این هدف را بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم