تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

نمودار روزانه یورو – دلار نشان می دهد که قیمت نتوانسته بالای خط کیجون سن خود را تثبیت کند و این سطح برابر با خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته است. برای امروز و فردا چشم انداز کوتاه مدت این زوج فعلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۱٫۱۱۲۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) و سطح حمایت ۱٫۱۰۰۰ با قدرت شکسته نشده اند.

همانطور که مشاهده می فرمائید عدم توانایی قیمت یورو در تثبیت بالای این خط مقاومت می تواند به سقوط قیمت بیانجامد و روند اصلاحی که قبلا از سطح ۱٫۰۸۰۸ (پایین ترین سطح ۲۰ جولای) شروع شده در نزدیکی خط کیجون به پایان رسیده است.

با توجه به احتمال عدم رسیدن قیمت به بالای این خط، می توان برای امروز در محدوده سطوح ۱٫۱۱۲۵ ، ۱٫۱۱۳۰ ، ۱٫۱۱۴۰ و ۱٫۱۱۵۰ اقدام به ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۱٫۱۰۱۵ و ۱٫۱۰۰۰ کرد.

در چارت پایین یورو در روندی خنثی بین ابر ایچیموکو قرار گرفته و چشم انداز حرکت روزانه نیز ادامه همین حرکت است و همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم این ابر ایچیموکو محدوده ۱٫۰۹۹۴ تا ۱٫۱۲۰۹ را پوشش داده است و کف و سقف این ابر را به حمایت و مقاومت جدی برای یورو تبدیل کرده است.

معامله گران نیز تا پیش از نتیجه جلسه بانک مرکزی آمریکا و انتشار بیانیه آن که قرار است فردا شب منتشر شود ، چندان علاقه ای به ریسک بالا ندارند و ترجیح می دهند تا واکنش بازار را نسبت به چشم انداز نرخ بهره بدانند. به باور ما با توجه به واگرایی سیاست های پولی بین بانک فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا حرکت اصلی یورو کماکان نزولی است.

از این رو می توان در نرخهای بالای ۱٫۱۱۰۰ اقدام به فروش کرد و در صورت شکست سطوح حمایت ۱٫۱۰۱۵ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) و ۱٫۱۰۰۰ می بایست منتظر کاهش قیمت یورو به سوی سطوح ۱٫۰۹۷۰ و ۱٫۰۹۴۵ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) و ۱٫۰۹۲۲ (پایین ترین سطح روزهای ۲۴ و ۲۳ جولای) بود.

امروز در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز به باور ما سطوح ۱۲۳٫۱۰ ، ۱۲۳٫۰۰ ، ۱۲۲٫۸۰ و ۱۲۲٫۷۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و سطوح ۱۲۴٫۰۰ ، ۱۲۴٫۲۵ ، ۱۲۴٫۳۰ و ۱۲۴٫۵۰ موقعیت مناسبی برای فروش است. در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز انتظار می رود بار دیگر در نرخهای بالا به ترتیب نزدیکی سطوح ۱۳۷٫۰۰ ، ۱۳۷٫۱۰ ، ۱۳۷٫۲۵ ، ۱۳۷٫۳۰ و ۱۳۷٫۵۰ فرصتی برای شروع پوزیشن فروش با تارگتهای ۱۳۶٫۴۰ ، ۱۳۶٫۲۰ و ۱۳۶٫۰۰ ایجاد شود و حمایت اصلی امروز این زوج بر روی منطقه ۱۳۵٫۹۰ و ۱۳۵٫۸۰ تشکیل شده اند.

شاخص ایندکس دلار آمریکا نیز در انتظار سیگنال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا است و در چنین شرایطی، دلار آمریکا راهی جز ادامه روند افزایشی ندارد و همانطور که دیروز دیدیم قیمت نتوانست پایین سطح حمایت کلیدی ۹۶٫۴۳۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۹۳٫۵۶ به ۹۸٫۲۰) تثبیت شود.

از سوی دیگر سقوط بازار بورس چین و کاهش شدید قیمت کالا و نفت نیز می تواند مانع تعجیل بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در سال جاری شود و این در حالی است که هنوز گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر وجود دارد و بهتر است تا فردا شب منتظر ماند و دید بانک فدرال رزرو فردا شب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران چه بیانیه ی منتشر می کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو