تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

چشم انداز اونس طلا فعلا بین محدوده خنثی ۱۰۹۱ و ۱۱۰۷ قرار گرفته است و هنوز هیچ یک از سطوح فوق با قدرت شکسته نشده است و باید امشب منتظر اعلام خبر بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران باشیم و شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت در روندی خنثی ادامه دهد تا شکست یکی از سطوح ۱۰۹۱ و ۱۱۰۷ جهت امروز قیمت را مشخص سازد.

در نمودار تایم فریم روزانه پایین همانطور که در چارت زیر مشخص است این محدوده باریک و خنثی بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) می باشد.

در حرکت کاهشی چنانچه از پایین سطح حمایت ۱۰۹۱ با قدرت شکسته شود و به زیر سطح ۱۰۸۸ برسد زمینه را برای کاهش قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۰۷۷ فراهم می آورد و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکست سطح مقاومت ۱۱۰۷ و تثبیت حداقل ۲ ساعته قیمت بالای این سطح باعث اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح ۱۱۱۹ و ۱۱۳۱ می شود.

از این رو برای امروز بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی حرکت خواهد کرد که سطح بعد از ۱۰۹۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) بر روی ۱۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد که این سطح در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

بدین جهت فعلا انتظار داریم که تا خبر امشب، قیمت اونس طلا در همین منطقه خنثی ۱۰۹۱ و ۱۱۰۷ در نوسان باشد و بازار نیز ترجیح داده تا به انتظار روشن شدن بیانیه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران بنشیند و سکوت این چند روز اخیر در این منطقه خنثی نیز در واقع به همین دلیل بوده است.

بطور کل نیز این طبیعت بازار است که روزهای قبل از خبرهای مهم به دلیل انتظار شدید معامله گران برای خبر مورد نظر ، شاهد حرکت تند و تیزی نیستیم که امروز نیز تا قبل از خبر ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران این قاعده مستثنی نخواهد بود.

از منظر تحلیل تقاضای فیزیکی نیز آمار تقاضای جهانی خرید طلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ به کمترین میزان خود از سال ۲۰۰۹ به این سو کاهش یافته که عمده دلیل آن عدم تمایل خریداران چینی و میل و رغبت آنها به بازار سهام این کشور بوده که البته در این چند روز گذشته بازار بورس چین به شدت در سراشیبی سقوط قرار گرفته و حتی این سقوط سهام چین هنوز باعث جلب توجه سرمایه گذاران به سوی بازار طلا نشده است.

از سوی دیگر موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) همچنان در پایین ترین سطح از ماه سپتامبر ۲۰۰۸ به این سو قرار دارد و در خبری دیگر نیز آمار واردات طلا از سوی هند به کمترین میزان خود در پنج فصل گذشته کاهش یافته و این موضوع نشاندهنده کمبود خرید فیزیکی طلا توسط مصرف کنندگان بزرگ طلا در جهان است. برای امروز راهکار مطمئن آن است که فعلاً تا تشکیل جهت اصلی حرکت منتظر خبر ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران بمانیم تا یکی از سطوح ۱۰۹۱ یا ۱۱۰۷ با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا