تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۴۷٫۴۱ دلار/بشکه مورد حمایت قرار گیرد و مقداری به سوی سطح مقاومت ۴۸٫۲۷ برگردد که این موضوع را استمرار حرکت برگشتی قیمت از سطح ۴۶٫۶۸ (پایین ترین سطح روز ۲۸ جولای) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین تایم فریم ۱ ساعته می بینید این حرکت برگشتی و اصلاحی قیمت نفت در برخورد به سطح حمایت ۴۶٫۵۶ (خط فیبوناچی ۳۶۱٫۸ درصدی) از چرخه پنج موج نزولی اصلی از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) بوده است که دیروز نتوانست از سطح حمایت ۴۶٫۵۶ عبور کند و به خاطر همین مقداری اصلاح کرده است.

از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما سه موج در قالب موجهای a , b , c این حرکت اصلاحی را تشکیل داده است و تا کنون موج اول آن یعنی موج a تکمیل شده است و موج کنونی b به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۴۷٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۳۸٫۲ درصدی) پایان می یابد و پس از آن می بایست منتظر شروع موج c باشیم که می تواند دوباره قیمت نفت را مقداری تا حدود سطح ۴۸٫۲۷ (خط فیبوناچی ۳۱۴٫۶ درصدی) و بالاترین سطح روز گذشته هدایت کند.

از دیدگاه تحلیل فاندامنتالی امروز برای نفت روز سرنوشت سازی خواهد بود، ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام میزان موجودی ذخایر نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (پیش بینی بازار ۱۰۰- هزار بشکه ، رقم قبلی ۲٫۵+ میلیون بشکه) و مهمتر از همه در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام نرخ بهره بانکی بانک فدرال رزرو آمریکا پتانسیل زیادی را برای حرکت بازار بوجود خواهد آورد.

در حال حاضر عدم قدرت قیمت نفت در شکست سطوح ۴۷٫۴۱ و ۴۶٫۵۶ فرصتی برای ادامه یک حرکت اصلاحی به سطح ۴۸٫۲۷ ایجاد کرده است و این احتمال را بوجود می آورد که در کوتاه مدت شاهد شروع حرکت اصلاحی باشیم و اگر از بالا نیز سطح مقاومت ۴۸٫۲۷ با قدرت شکسته شود زمینه را برای رسیدن به سطح ۴۹٫۲۹ فراهم می آورد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۴۷٫۴۱ و تثبیت دو ساعته قیمت پایین این سطح منجر به کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۴۶٫۵۶ دلار/بشکه می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن بین محدوده ۵۲٫۷۸ و ۵۳٫۷۸ دلار/بشکه در نوسان باشد تا پس از آن قیمت یا به سوی سطح ۵۴٫۷۷ اصلاح کند یا به سوی سطح ۵۱٫۵۶ کاهش یابد.

در نمودار زیر مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از روند اصلی نزولی از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

هنوز مشخص نیست این حرکت اصلاحی که از سطح ۵۲٫۲۸ (پایین ترین سطح روز ۲۸ جولای) شروع شده تا چقدر قدرت و پتانسیل برگشت دارد. هر چند که نفت برنت هنوز نتوانسته خط روند نزولی را بشکند، اما در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۵۲٫۷۸ و ۵۳٫۷۸ قرار گرفته است.

باید توجه داشت که خط حمایت ۵۱٫۵۶ همزمان با خط روند نزولی است و از این رو، با رسیدن قیمت به پایین سطح ۵۲٫۲۸ حرکت نزولی برای فرود تا نرخ ۵۱٫۵۶ ادامه خواهد یافت و قیمت نفت برنت بالاتر از سطح ۵۳٫۷۸ با مقاومتهای متعددی در سطوح ۵۴٫۷۷ و ۵۵٫۹۹ روبرو خواهد بود.

از این رو برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح ۵۳٫۷۸ برسد زمینه را برگشت قیمت به سوی سطح ۵۴٫۷۷ فراهم می آورد و این در حالی است که در حرکت کاهشی نفوذ قیمت برنت دریای شمال به زیر سطح ۵۲٫۲۸ موجب صدور سیگنال فروش در موج نزولی C به سوی سطح ۵۱٫۵۶ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت