تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن قبل از آنکه دوباره با کاهش مواجه شود ابتدا مقداری به سوی سطح ۵۴۸۸ دلار/تن صعود کند که این حرکت را بررسی دقیق تر سطوح فیبوناچی و خط روند تایید کرده است.

هدف نزولی ۵۱۱۹ که قبلا بدان اشاره کردیم موقتا نقض شده است با این حال قیمت هنوز در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) قرار دارد و به باور ما این موج هنوز تکمیل نشده است و دیر یا زود قیمت جهانی مس در این موج تا سطح ۵۱۱۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش می یابد.

در مجموع معتقدیم که حرکت برگشتی قیمت از سطح ۵۱۶۴ (پایین ترین سطح روز ۲۷ جولای) موقتی است و به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۵۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) متوقف خواهد شد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در پایین خط روند کاهشی رسم شده تایید کرده است.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۵۲۶۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) سیگنالی موثقی در جهت کامل شدن حرکت اصلاحی کنونی صادر خواهد کرد که آن وقت می تواند هدف نزولی ۵۱۱۹ را مشخص سازد و این حرکت می تواند به سقوط قطعی مس و حرکت کاهشی قیمت حتی به سطح ۵۰۳۲ دلار/تن بیانجامد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از منظر فاندامنتال با توجه به شیب کاهش قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن به پایین ترین سطوح ۶ ساله گذشته، بی تردید هم اکنون بازار در انتظار اعلام نرخ بهره بانکی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است و خود را برای واکنش احتمالاً شدید نسبت به آن آماده ساخته است. از این رو بازار همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام این اخبار باقی مانده است و از منظر تکنیکال نیز در نمودار زیر حرکت قیمت جهانی مس را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات  لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۱۶۹۱ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۵۳ تایید کرده است.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C واقع شده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به این سو است. مقاومت بعدی قیمت بر روی ۱۶۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تشکیل شده است.

در چارت پایین هدف نزولی ۱۶۰۳ موقتا نقض شده است و تنها به شرط آن که قیمت به زیر سطح ۱۶۴۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۸ جولای) برسد مجدد مورد توجه معامله گران قرار خواهد گرفت. با تمامی این مطالب، به نظر می رسد، روند حرکت اصلاحی آلومینیم در کوتاه مدت بزودی در حوالی سطح مقاومت ۱۶۹۱ به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی بین ۱۶۴۲ و ۱۶۹۱ حرکت خواهد نمود، اما آهنگ حرکت آلومینیم آلیاژی، نزولی خواهد بود.

از این رو بعد از این حرکت اصلاحی به سطح ۱۶۹۱ همچنان به حرکت در روند نزولی پایبندیم و کاهش قیمت به پایین سطح ۱۶۴۲ می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش آلومینیم آلیاژی با اهداف نزولی ۱۶۰۳ ،۱۵۴۷ و ۱۵۱۴ دلار/تن باشد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C به وضوح نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات  لندن

 آلومینیم