تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز روز سرنوشت سازی برای بازار ارز ، سهام و کالا خواهد بود. جلسه FOMC امشب تشکیل خواهد شد و سرنوشت نرخ بهره ایالات متحده مشخص خواهد شد.

در حال حاضر نرخ بهره آمریکا نزدیک به صفر درصد است و اکثریت اقتصاد دانان انتظار ۰٫۲۵ واحد افزایش در ماه سپتامبر را دارند. البته در این میان هستند کسانی که به خاطر اوضاع آشفته بازار سهام چین و سقوط نفت اعتقاد به عدم افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر دارند اما درصد ناچیزی از اقتصاددانان را تشکیل می دهند.

در واقع اکثریت دوم کسانی هستند که اعتقاد به ۰٫۲۵% افزایش در ماه دسامبر دارند و به عبارتی گمانه زنیها بین ماه سپتامبر یا دسامبر است. بنابراین برای امروز با انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا و هفته آینده با گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی ایالات متحده (NFP) معامله گران در شرایط واقع بینانه تری قرار خواهند گرفت.

از این رو تصمیم بانک مرکزی آمریکا همواره از محرکهای اصلی بازار محسوب می شود و در واقع نگاه بازار به شاخصهای اقتصادی آمریکا نیز از زاویه تاثیری است که بر تصمیم مقامات بانکی این کشور دارد. امشب راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران بیانیه بانک مرکزی آمریکا منتشر می شود که این رویداد بالواقع رویداد مهم این هفته محسوب می شود.

در حال حاضر تا قبل از خبر امشب فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش یورو در مقابل دلار در سطوح ۱٫۱۰۷۷ (خط کین سن) ، ۱٫۱۰۸۵ ، ۱٫۱۱۰۰ و پس از آن در سطوح ۱٫۱۱۱۰ و ۱٫۱۱۲۵ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۱۱۳۰ وجود دارد و مقاومت مستحکم بر روی ۱٫۱۱۳۰ ، ۱٫۱۱۴۰ و ۱٫۱۱۵۰ قرار دارند. مهمترین سطح مقاومت قیمت این زوج بر روی ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۲۱۰ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی این زوج نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱٫۱۰۱۵ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۱ روزه) و ۱٫۱۰۰۰ (اطراف کف ابر ایچیموکو) تشکیل شده اند و چنانچه کندل روزانه قیمت پایین سطح ۱٫۱۰۰۰ بسته شود می بایست منتظر کاهش قیمت به نرخهای پایین تر ۱٫۰۹۵۰ و ۱٫۰۹۲۵ بود.

در سایر تحولات قیمت جهانی اونس طلا در تایم فریم ماهیانه سیگنال فروش قوی تا پایین سطح ۱۰۰۰ در میان مدت صادر کرده است و همانطور که در نمودار زیر مشخص است هدف نزولی بعدی را سطح ۹۷۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نشانه گرفته است.

سطح حمایت ۱۲۰۰ با قدرت شکسته شده است و این موضوع را الگوی گوه نزولی و شکست خط روند پایینی این الگو بیشتر تایید کرده است و در موج قوی نزولی C راه همچنان برای سقوط بیشتر در تایم فریم ماهیانه وجود دارد.

بر این اساس می‌توان از ابزار بسط فیبوناچی (Fibonacci Extension) برای محاسبه هدف کلاسیک الگوی گوه نزولی استفاده کرد و می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش با هدفهای زیر ۱۰۰۰ و ۹۷۷ در هفته های آینده باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا