تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت بزودی به روند خنثی خود بین ۱۰۹۱ و ۱۱۰۷ پایان دهد و با شکست سطح حمایت ۱۰۹۱ تا سطح ۱۰۶۸ کاهش یابد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) شکل گرفته است.

در آخرین تصمیم FOMC که شب گذشته اعلام شد، چنانکه از قبل نیز پیش بینی می شد، تغییری در میزان نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا اعمال نگردید اما بیانیه بانک مرکزی آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر به سرعت باعث کاهش اونس طلا شد.

هم از منظر تکنیکال و هم از منظر فاندامنتال حرکت اصلی همچنان نزولی است و انتظار داریم با شروع موج جدید نزولی، قیمت به سوی اهداف ۱۰۷۷ و ۱۰۶۸ پیش رود که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

بانک فدرال رزرو آمریکا در بیانیه دیشب خود چشم انداز نسبتاً مثبتی از رشد اقتصادی و بازار کار ارایه نمود و اعلام کرد که تنها ” مقداری دیگر بهبود در آمارهای اشتغال آمریکا نیاز است” که در صورت تحقق در ماه سپتامبر اقدام به افزایش نرخ بهره نماید و به اعتقاد ما این ارزیابی مثبت از وضعیت اقتصادی و مخصوصا بازار اشتغال آمریکا، باعث کاهش بیشتر اونس طلا به پایین سطح ۱۰۷۷ و ۱۰۶۸ خواهد شد.

این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج C و کانال نزولی بیشتر تایید کرده است و بنابراین برای امروز احتمال شروع مجدد حرکت نزولی وجود دارد و برای امروز تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت اصلی ۱۱۰۷ تثبیت شده است، روند حرکت نزولی و با هدفهای ۱۰۷۷ و ۱۰۶۸ است.

امروز در ایالات متحده ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران میزان آمار مقدم تولیدات ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم سال اعلام می شود و پیش بینی می شود، به میزان %۲٫۶+ رشد داشته باشد. همچنین تعداد مدعیان اولیه بیکاری هفته نیز در این ساعت اعلام می شود و انتظار میرود ۲۶۸ هزار اعلام شود.

بنابراین برای امروز در صورت شکست سطح حمایت ۱۰۹۱ سرنوشت اونس طلا را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی که در چارت پایین مشاهده می شود، حرکت نزولی اونس طلا با شدت بیشتری به ترتیب تا سطوح ۱۰۶۸ و پس از آن سطوح ۱۰۴۵ و ۱۰۳۰ ادامه خواهد یافت. با توجه به بیانیه دیشب بانک مرکزی آمریکا و ملاحظه تکنیکی پیش بینی ما برای امروز، کاهش قیمت اونس طلا است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا