تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا انتظار داریم که قیمت آن بین سطوح ۴۸٫۲۷ و ۴۹٫۲۹ دلار/بشکه در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید دیروز قیمت نفت پس از اعلام کاهش در موجودی ذخایر نفتی اداره اطلاعات انرژی آمریکا تا سطح ۴۹٫۲۹ بالا آمد اما موفق به شکست کامل این سطح نشد و هم اکنون در زیر خط روند نزولی رشم شده که در چند ماه گذشته پایین آن بوده قرار گرفته است.

برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح ۴۹٫۵۰ برسد شکست سطح مقاومت ۴۹٫۲۹ و خط روند را تایید خواهد کرد و سیگنال خرید جزئی تا سطح ۵۰٫۱۹ صادر خواهد کرد این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۸٫۲۷ (خط فیبوناچی ۳۱۴٫۶ درصدی) منجر به فعال شدن دستورات فروش و کاهش قیمت نفت به سوی سطح ۴۷٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بنابراین در این شرایط باید منتظر ماند تا قیمت از وضعیت حرکت خنثی خارج شود و جهت خاصی را در پیش بگیرد. در هر صورت برای امروز هرگونه حرکت صعودی در اطراف سطح مقاومت ۴۹٫۲۹ (مماس با خط روند نزولی) با مانع مواجه خواهد بود و تنها شکست سطح ۴۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز گذشته) و تثبیت کامل قیمت بالای خط روند باعث رسیدن قیمت به سطح ۵۰٫۱۹ می شود.

در چشم انداز میان مدت تر نیز به باور ما حتی اگر هم سطوح مقاومت ۴۹٫۲۹ و ۴۹٫۵۰ با قدرت شکسته شود، این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند نزولی نفت خام سبک آمریکا باشیم، امروز خبر مهم بازار آمریکا اعلام شاخص مقدم تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال خواهد بود که پیش بینی می شود با افزایش همراه باشد.

امروز خبر آمار نرخ رشد اقتصادی آمریکا و مدعیان بیمه بیکاری هفتگی در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و با شکست یکی از سطوح ۴۸٫۲۷ یا ۴۹٫۵۰ دلار/بشکه شاهد نوساناتی بر روی قیمت نفت خام سبک آمریکا خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن بین سطوح ۵۲٫۳۰ و ۵۴٫۳۵ دلار/بشکه در نوسان باشد و شکسته شدن یکی از سطوح فوق باعث ایجاد نوسانات قیمت خواهد شد.

از این رو در حال حاضر چشم انداز کوتاه مدت نفت برنت نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح حمایت ۵۲٫۳۰ و سطح مقاومت ۵۴٫۳۵ با قدرت شکسته نشده است.

همانطور که در نمودار زیر تایم فریم ۱ ساعته مشخص است این سطوح خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده اند و اکنون در وضعیت خنثی قرار دارد که فرصت مناسبی برای ورود به معامله محسوب نمی شود تا زمانیکه از این محدوده خنثی خارج شود.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۴٫۳۵ با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح ۵۵٫۶۲ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۳۰ موجب تایید استمرار موج نزولی C و کاهش قیمت به سوی سطح ۵۱٫۰۳ خواهد شد.

از این رو برای امروز شکسته شدن یکی از دو سطح خنثی می تواند منجر به نوسانات قیمت شود و بدین جهت می بایست با دقت نظر عمل کرد و چشم انداز حرکت روزانه نیز ادامه همین حرکت خنثی است تا منطقه خنثی با قدرت شکسته شود.

بنابراین در حال حاضر، قیمت نفت برنت دریای شمال بیشتر در روندی خنثی بین سطوح ۵۲٫۳۰ و ۵۴٫۳۵ دلار/بشکه قرار دارد و بازار برای تعیین جهت، به شکست یکی از سطوح فوق و آمار مقدم تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال توجه دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت