تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۵۲۶۰ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی در شکست سطح مقاومت ۵۴۰۰ تایید کرده است.

براساس آنچه که در چارت تایم فریم روزانه مشاهده می شود این سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) تشکیل شده است.

عدم توانایی قیمت مس در عبور از این سطح مقاومت به معنای تکمیل شدن حرکت اصلاحی از سطح ۵۱۶۴ (پایین ترین سطح روز ۲۷ جولای) است و در روزهای آینده باید منتظر لمس مجدد سطح ۵۱۶۴ باشیم.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط آنکه سطح مقاومت ۵۴۰۰ با قدرت شکسته شود زمینه را برای صعود به سوی سطح ۵۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) فراهم می آورد. اکنون معامله گران روزانه مس در بازار بورس فلزات لندن بار دیگر مترصد فرصتهای فروش هستند.

بدین ترتیب، سطح استاپ بر روی سطح مقاومت ۵۴۰۰ و هدف رسیدن به نرخهای ۵۲۶۰ ، ۵۱۸۹ و ۵۱۶۴ خواهد بود و پیش بینی می شود که قیمت در زیر خط روند نزولی رسم شده با مقاومت مستحکم ۵۴۰۰ مواجه شود و در صورت کاهش قیمت به پایین سطح ۵۲۶۰ مجدداً فرصت مناسبی برای فروش مس فراهم خواهد آمد.

بنابراین همانطور که اشاره کردیم سطح مقاومتی ۵۴۰۰ رزیستنس قوی برای حرکت صعودی مس خواهد بود و اکنون با تلاش قیمت برای عبور از سطح ۵۲۶۰ احتمال حرکت کاهشی بیشتر قوت خواهد گرفت و شکسته شدن این سطح به ترتیب اهداف نزولی ۵۱۸۹ و ۵۱۶۴ پس از آن سطوح ۵۱۱۹ و ۵۰۳۲ دلار/تن را برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن نمایان خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین محدوده خنثی ۱۶۵۵ و ۱۶۶۹ دلار/تن در نوسان باشد و پس از آن به سوی سطح ۱۶۸۱ افزایش یابد.

همانطور که در چارت تایم فریم ۱ ساعته زیر مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) و ۱۶۳۲ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی کنونی ممکن است به سوی منطقه ۱۶۸۱ و ۱۶۹۲ (خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) دست یابد که برای اطمینان از رسیدن به این سطوح حتما می بایست قیمت به بالای سطح ۱۶۶۹ برسد.

در حرکت کاهشی نیز شکسته شدن سطح ۱۶۵۵ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۶۴۶ می شود. این احتمال وجود دارد که معامله گران روزانه در انتظار شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۶۹ یا حمایت ۱۶۵۵ بمانند.

از این رو باید دید که قیمت به کدام سو تمایل حرکت دارد اگر از بالا سطح مقاومت ۱۶۶۹ با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح ۱۶۸۰ و ۱۶۹۲ می شود.

از این رو همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی مابین نرخهای ۱۶۶۹ و ۱۶۵۵ دلار/تن قرار گرفته و انتظار داریم تا زمان شکسته شدن قطعی یکی از این دو سطح فعلا پایدار بماند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم