تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

پس از انتشار بیانیه دیشب بانک مرکزی آمریکا برای شاخص دلار آمریکا (DXY) همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید قیمت پس از آنکه نتوانست از سطح حمایت ۹۶٫۴۳۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) عبور کند دوباره به بالای سطح ۹۷٫۱۰ افزایش یافته است و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۹۷٫۵۷ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی واقع شده است و چنانچه کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۹۷٫۵۷ بسته شود زمینه را برای صعود مجدد به سوی سطح ۹۸٫۲۰ فراهم می آورد.

با توجه به صعود شاخص معاملات آتی دلار آمریکا باید منتظر کاهش بیشتر یورو بود و قیمت این زوج کاملا در پایین خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۲۱ روزه گذشته تثبیت شده است. برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا به پایین سطح ۱٫۰۹۲۲ (پایین ترین سطح روزهای ۲۳ و ۲۴ جولای) کاهش یابد.

در صورت شروع فشارهای نزولی یورو، سقوط قیمت به زیر نرخ ۱٫۰۹۰۰ به معنای آن است که روند نزولی که از نرخ ۱٫۱۱۲۸ (بالاترین سطح ۲۷ جولای) شروع شده، در حال امتداد است و ادامه حرکت نزولی یورو می تواند قیمت را به ترتیب تا سطوح ۱٫۰۸۸۰ ، ۱٫۰۸۷۵ و ۱٫۰۸۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲۲ جولای) پایین بکشاند.

امروز در خبری دیگر صندوق بین المللی پول (IMF) نیز اعلام کرد بسته کمک مالی جدیدی به یونان اعطا نخواهد کرد که این مساله راه را برای سقوط بیشتر یورو هموار خواهد کرد و در واقع پس از آنکه یورو پایین سطح ۱٫۱۰۲۰ (کف ابر ایچیموکو روزانه) تثبیت شد، در مقابل ارزهای اصلی کماکان تحت فشار نزولی قرار دارد و این حرکت می تواند سیگنال فروش قوی به سوی سطح ۱٫۰۸۰۸ (پایین ترین سطح ۲۰ جولای) صادر کند.

گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر و اختلاف نرخ بهره بازدهی اوراق قرضه آمریکا با آلمان عواملی هستند که دلیل اصلی کاهش قیمت یورو می باشد و به نظر می رسد که همچنان محرک خوبی برای ادامه این روند نزولی باشد و این مسائل همگی دست به دست هم داده اند تا یورو دوباره یکی از ضعیف ترین ارزها باشد بطوریکه این هفته یورو در برابر دلار آمریکا و بسیاری دیگر از ارزها نزول قابل ملاحظه ای داشته است.

به همین خاطر تا زمانی که شواهد و قرائنی محکم از تغییر وضعیت فعلی نبینیم همچنان روند یورو را نزولی می دانیم و تنها برخورد قیمت به سطوح حمایت روزانه مقداری باعث حرکت اصلاحی کوتاه خواهند شد و این مسئله یونان می تواند سرآغاز موجی در جهت تضعیف دوباره یورو باشد.

بنابراین با توجه به انتشار بیانیه دیشب بانک مرکزی آمریکا که انتظار بازار از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر بیشتر کرد، یورو ظاهرا چاره ای جز کاهش ندارد و از طرفی چشم انداز نرخ بهره آمریکا مثبت است و از طرف دیگر شاخص معاملات آتی دلار آمریکا در حال افزایش می باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

امروز شاخص مقدم تولیدات ناخالص داخلی (GDP) و آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی ایالات متحده مهمترین شاخصهای اقتصادی امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران می باشند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا