تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۰۶۸ کاهش یابد که این حرکت را از نظر تحلیل تکنیکالی شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۹۱ و از نظر فاندامنتالی آمار مثبت نرخ رشد اقتصادی آمریکا که باعث افزایش گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو در ماه سپتامبر شده، تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شده است و از حالا می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت اونس طلا باشیم.

از این رو برای امروز بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی حرکت خواهد کرد که سطح حمایت بعد از ۱۰۹۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) بر روی ۱۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد که این سطح به وضوح در نمودار زیر مشخص شده است و اگر این سطح هم شکسته شود سیگنال فروش قوی تا سطح ۱۰۴۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم این موج نزولی C در بیشترین قدرت خود در طی هفته های آینده توانایی لازم برای پایین آوردن قیمت اونس طلا حتی تا سطح ۹۶۷ را دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی دیده می شود و روند سقوط اونس طلا را در درون تونل نزولی بیش از پیش هموار خواهد کرد.

این ششمین هفته متوالی است که اونس طلا بیشترین سیر نزولی خود را از نظر زمانی طی ۱۶ ساله گذشته متحمل شده است و این موضوع می تواند حرکت نزولی اونس طلا را به نرخهای پایین ۱۰۶۸ بیشتر کند و زمزمه های این حرکت از هم اکنون در بازار به گوش می رسد و در حرکت صعودی نیز انتظار می رود، منطقه مقاومت ۱۰۹۵ و ۱۱۰۰ و پس از آن سطح مقاومت اصلی ۱۱۰۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) از این پس سد محکمی برای هر گونه حرکت اصلاحی باشد.

انتظار می رود در صورتیکه هفته آینده آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) بالاتر از پیش بینی ها اعلام شود ، بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر به افزایش نرخ بهره بانکی اقدام کند، امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به کاهش قیمت اونس طلا به سطح ۱۰۶۸ و حتی بیشتر منجر شود.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز با توجه به اینکه چشم انداز تصمیمات آتی بانک فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره در سال جاری تا حدی مشخص شده و بازار به درستی جهت اصلی حرکت نزولی اونس طلا را معین کرده با نگاهی به نمودار پایین می توان حرکت نزولی اونس طلا را مشاهده کرد و فروشندگان از این شرایط با اهداف مشخص شده به نفع خود بهره خواهند گرفت و در مجموع از نظر تحلیل تکنیکال قیمت اونس طلا در سراشیبی سقوط در موج C قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا