تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۱۱۹ دلار/تن کاهش یابد که این هدف را بررسی دقیق تر امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) می باشد و در این موج باید منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۱۱۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) باشیم که این هدف را خط روند پایینی الگوی گوه کاهشی نشان داده است.

در نمودار تایم فریم روزانه زیر سطح مقاومت قیمت جهانی مس بر روی ۵۳۴۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر به هر دلیلی شکسته شود تنها باعث افزایش کوتاه و ضعیف قیمت به سطح ۵۴۰۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که روند حرکت مس نزولی است و قیمت در حال حاضر مابین خطوط بالا و پایین الگوی گوه در حال تثبیت است و برای امروز در صورت تثبیت کامل قیمت در پایین این سطح حمایت جزئی ۵۲۵۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی)، بازگشت قدرتمند حرکت نزولی تایید شده و راه برای کاهش قیمت به سطح ۵۱۱۹ و پس از آن سطح ۵۰۳۲ هموار خواهد ساخت.

بنابراین براساس آنچه که در چارت زیر دیده می شود قیمت جهانی مس در زیر سطح مقاومت ۵۳۴۷ قرار دارد و در تلاش برای عبور و شکست سطح ۵۲۵۹ است تا به هدف ۵۱۱۹ برسد. از این رو در صورت عبور قیمت از سطح ۵۲۵۹ سیگنال روشنی از شروع حرکت کاهشی با هدف رسیدن قیمت به سطوح ۵۱۱۹ و ۵۰۳۲ دلار/تن ظاهر خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۶۰۳ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۵۳ در نمودار زیر تایید کرده است.

در چارت پایین همانطور که مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی ازموج نزولی C قرار گرفته بود که شکسته شد و در واقع این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۱۴) شروع شده است.

سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۱۶۰۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دیده می شود که پیش بینی می کنیم برای امروز این سطح لمس شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سطح ۱۵۴۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) بوجود خواهد آورد.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط آنکه قیمت خود را بالای سطح مقاومت ۱۶۵۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) تثبیت شود باعث ایجاد کف دو قلوی کوچک در اطراف سطح ۱۶۳۲ (پایی ترین سطح روز ۲۴ جولای) و هدف ۱۶۹۰ می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

همانطور که گفته شد قیمت آلومینیم آلیاژی برای امروز هدفی در حدود ۱۶۰۳ را نشانه گرفته است، بنابراین ادامه سقوط قیمت می تواند تایید کننده این موضوع باشد و مجدداً احتمال کاهش قیمت به سطح ۱۶۰۳ و پس از آن سطوح ۱۵۴۷ ، ۱۵۱۴ و حتی ۱۴۵۹ دلار/تن را بوجود آورد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی ۱۱۴٫۶ درصدی ، ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم