تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

تا به این جای کار در این هفته، شاهد فراز و فرود یورو بوده ایم و مهمترین حرکت قابل توجه، صعود امروز یورو بود که قیمت را دوباره به نزدیکی نرخهای مقاومت ۱٫۱۱۲۹ رساند و این حرکت قابل پیش بینی بود و هم اکنون هرچند یک حرکت اصلاحی صورت گرفته است، با این حال، روند نزولی یورو احتمالاً دوباره امتداد بیشتری یابد.

از سوی دیگر با توجه به پایان ماه میلادی به نظر می رسد دستورات مبتنی بر تسویه حساب ماهیانه بیشترین تاثیر را در ایجاد نوسانات بازار داشته باشد. امروز نیز عمده توجهات بازار به آمار هزینه اشتغال آمریکا (ECI) ، مدیران خرید شیگاگو و آمار بازبینی تمایلات میشیگان آمریکا معطوف باشد.

با توجه به پایین بودن میزان نقدینگی بازار، انتظار می رود در بازار آمریکا در صورتیکه آمار هزینه اشتغال آمریکا پایین تر از پیش بینی %۰٫۶+ اعلام شود، بازار با نوسانات شارپی مواجه شود.

امروز در بازار اروپا خبر افزایش %۰٫۹+ شاخص خالص قیمت مصرف کنندگان اروپا (به اسثنای غذا و انرژی) باعث افزایش یورو از نزدیکی سطح حمایت ۱٫۰۹۲۰ به نرخهای بالا شده است و برای امروز پیش بینی می کنیم چنانچه آمارهای اقتصادی آمریکا کمتر از پیش بینی ها اعلام شود این موضوع بتواند مقداری دیگر به تقویت یورو در مقابل دلار آمریکا به ترتیب به بالای خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ و ۱۰۰ ساعته گذشته کمک کند.

اما در حال حاضر، بهترین استراتژی یورو در مقابل دلار آمریکا فروش قیمت در محدوده نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۱۱۵ ، ۱٫۱۱۲۰ و ۱٫۱۱۳۰ (بالاترین سطح روز ۲۷ جولای) با حد سود در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۰۹۲۰ ، ۱٫۰۹۱۰ و ۱٫۰۹۰۰ و با حد استاپ بالای ۱٫۱۲۰۹ (سقف ابر در اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) است.

به همین خاطر معامله گران برای بازگرداندن قیمت یورو به سطوح بالای ۱٫۱۱۳۰ کار بسیار سختی را در پیش رو دارند و در این مسیر، سطح ۱٫۱۱۱۵ مقاومت اولیه قیمت و پس از آن سطوح بعدی نرخهای ۱٫۱۱۳۰ ، ۱٫۱۱۴۰ و ۱٫۱۱۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز سطوح مقاومت قیمت به ترتیب نرخهای ۱۳۷٫۳۵ ، ۱۳۷٫۴۰ و ۱۳۷٫۵۰ خواهند بود که در چنین حالتی، فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش ایجاد می شود و در محدوده نرخهای ۱۳۵٫۶۰ ، ۱۳۵٫۵۰ ، ۱۳۵٫۳۰ و ۱۳۵٫۰۰ نیز فرصتهای بسیار مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید دیده می شود.

در هر صورت برای امروز چنانچه کندل هفته یورو در مقابل دلار آمریکا پایین سطح ۱٫۱۰۶۴ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) بسته شود، انتظار داریم برای هفته آینده اعتماد فروشندگان یورو دوباره احیاء شود. هفته آینده روز جمعه مهمترین گزارش پرنوسان بازار، اعلام تعداد اشغال ایجاد شده در ماه جولای در ایالات متحده آمریکا (NFP) حرکات بازار را تحت شعاع قرار خواهد داد.

در سایر تحولات، قیمت جهانی اونس طلا همچنان بین سطح حمایت ۱۰۸۰ و مقاومت ۱۱۰۰ در نوسان است و در صورتیکه امروز شاخص آمار هزینه اشتغال آمریکا ضعیف تر از پیش بینی های بازار اعلام شود باید دید آیا این خبر روند نزولی اونس طلا را برای مدتی متوقف خواهد کرد یا خیر.

در حرکت اصلاحی اونس طلا همانطور که در چارت پایین مشخص است سطح مقاومت مستحکمی بر روی نرخ ۱۱۰۴ (اطراف بالاترین سطوح ۲۳ جولای ، ۲۷ جولای و ۲۹ جولای) قرار دارد و ۳ دلار بالاتر از آن، سطح مقاومت قدرتمندی بر روی نرخ ۱۱۰۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت مهم اونس طلا بر روی منطقه ۱۰۸۰ و ۱۰۷۷ قرار دارد و از این رو، می توان با شکسته شدن سطح ۱۰۷۷ اقدام به فروش کرد و هدف را رسیدن قیمت به نرخ ۱۰۶۸ تعیین نمود. لازم به ذکر است که سطح مقاومت ۱۱۰۷ برای چندین بار مورد حمله قرار گرفته اما قادر به عبور از آن نشده است و اگر این سطح به هر دلیلی شکسته شود، انتظار می رود حرکت اصلاحی تا سطوح ۱۱۱۹ و ۱۱۳۱ ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا