تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در نمودار قیمت جهانی اونس طلا قیمت همچنان بین منطقه خنثی ۱۰۹۲ و ۱۱۰۰ در نوسان است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا جهت امروز قیمت مشخص گردد.

بررسی تحلیل تکنیکال و الگوی گوه و سطوح فیبوناچی نشان می دهد اگر قیمت امروز به زیر سطح حمایت ۱۰۹۲ برسد و حداقل یک الی دو ساعت پایین آن تثبیت شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۸۲ می شود. در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) شکل گرفته است.

این سطح حمایت فعلا باعث ایجاد یک الگوی گوه (wedge) گردیده که سقف خط روند این الگو در اطراف سطح ۱۱۰۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) به عنوان سطح مقاومت قیمت و خط روند پایینی الگو به عنوان حمایت جزئی عمل کرده است. به باور ما این الگو جز الگوی های ادامه دهنده کاهشی است که در صورت شکست کامل سطح ۱۰۹۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می تواند منجر به دور جدیدی از سقوط قیمت اونس طلا شود.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۰۰ و تثبیت دو ساعته بالای آن موجب رسیدن قیمت به سطوح ۱۱۰۸ و ۱۱۱۹ می شود که هر یک از سطوح فوق به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی دیده می شوند.

با توجه به اینکه قیمت نتوانسته هنوز خود را بالای سطح مقاومت ۱۱۰۰ تثبیت کند، انتظار داریم که بار دیگر فشارهای نزولی آغاز شود و این موضوع نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی پابرجاست و از این رو، در صورت شکست سطح ۱۰۹۲ و تثبیت کندل دو ساعته پایین این سطح تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی باشد.

مهمترین خبر امروز بازار، اعلام آمارهای تولید در ایالات متحده (ISM) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران است و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۵۳٫۵ به ۵۳٫۶ تغییر یابد. ظهور نشانه هایی از جمله کاهش نرخ بیکاری و افزایش آمار اشتغال، نوید حرکت مثبت و احیای اقتصادی را می دهد که ممکن است بانک فدرال رزرو را برای تغییر و افزیش نرخ بهره تشویق نماید.

لازم به ذکر است که این هفته گزارش ماهیانه میزان اشتغال بخش غیر کشاورزی ایالات متحده آمریکا (NFP) در روز جمعه منتشر خواهد شد و در صورتیکه رقم نهایی بالاتر از پیش بینی ها ۲۲۴۰۰۰ باشد، این موضوع می تواند روند کاهشی اونس طلا را بیشتر به سمت پایین هدایت کند. از سوی دیگر، مسلم است که در صورت اعلام ضعیف این شاخص، ممکن است اونس طلا ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا