تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۴۵٫۱۷ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی براحتی تایید کرده است.

در چارت پایین مشخص است که قیمت نفت همچنان در موج نزولی ۵ قرار گرفته است که پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژوئن) است.

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که هفته گذشته قیمت نفت مقداری به زیر سطح ۴۶٫۵۶ کاهش یافت که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی اصلی از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) است.

سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۴۵٫۱۷ (خط فیبوناچی ۴۰۰ درصدی) است که انتظار داریم که قیمت آن امروز تا این سطح نزول کند که این سطح مماس با خط روند پایینی تونل نزولی است و برای امروز شکست سطح ۴۶٫۲۱ هدف نزولی ۴۵٫۱۴ را بیشتر تایید خواهد کرد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۴۷٫۴۱ واقع شده است و تنها به شرط آنکه قیمت به بالای این سطح برسد باعث افزایش به سوی سطح ۴۸٫۲۷ (خط فیبوناچی ۳۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در هر صورت از آنجایی که قیمت نفت در کانال نزولی قرار گرفته است پیش بینی می کنیم که امروز فرصتی را برای ورود به پوزیشن فروش نفت تا هدف ۴۵٫۱۷ فراهم آورد.

بنابراین همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قرار گرفتن قیمت نفت خام سبک آمریکا در درون کانال نزولی می تواند به سرعت گرفتن روند نزولی آن کمک بیشتری کند و نیز چنانچه طبق پیش بینی های صورت گرفته قیمت به زیر سطح ۴۶٫۲۱ کاهش یابد، باید در انتظار یک سقوط جدی دیگر به سوی سطح ۴۵٫۱۷ و حتی سطح ۴۲٫۰۳ دلار/بشکه یعنی پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۱٫۰۳ دلار/بشکه را لمس کند و در صورتیکه این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح حمایت ۵۰٫۱۶ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C واقع شده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) محسوب می شود.

به همین خاطر همچنان بر این باوریم که روند اصلی قیمت نفت برنت دریای شمال نزولی است و از این رو، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن فروش هستیم و در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی نفت برنت را پیش بینی می کنیم ، امری که براحتی می تواند در صورت تحقق به محدوده های پایین ۵۱٫۰۳ کمک کند.

در نمودار زیر خط روند نزولی رسم شده در نمودار پایین اشاره به کاهش قیمت به سطح ۵۰٫۱۶ دارد و هر گونه حرکت افزایشی امروز قیمت بسیار کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۵۲٫۳۰ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود و تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت اصلی ۵۲٫۳۰ واقع شده است، امکان سقوط نفت برنت دریای شمال قوت بیشتری خواهد گرفت.

از این رو می توان استاپ فروش را در بالای سطح مقاومت ۵۲٫۳۰ قرار داد و هدف اولیه امروز را در سطح ۵۱٫۰۳ در نظر گرفت و در صورت شکسته شدن، هدف بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال فرود تا سطح ۵۰٫۱۶ دلار/بشکه خواهد بود که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت