تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۱۹۷ دلار/تن را بشکند و تا سطح ۵۱۱۴ کاهش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) است که ممکن است قیمت را تا سطح ۵۰۰۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

حرکت اصلاحی که قبلا در برخورد به سطح حمایت ۵۱۹۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) اتفاق افتاده بود به طور کامل وارونه شده است که نشاندهنده از سرگیری موج نزولی C به سوی سطح ۵۱۱۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) است. حرکت اصلاحی دوم که در برخورد به این سطح شروع شده ممکن است در نزدیکی سطح مقاومت ۵۳۱۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) متوقف شود.

اکنون با توجه به قرار گرفتن قیمت در پایین سطح ۵۱۹۷ فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن فروش با حد تارگت ۵۱۱۳ و ۵۰۰۰ فراهم شده است که این امر دلیلی جز تضعیف واقعی مس و آینده رو به ضعف قیمت آن ندارد.

در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۵۱۹۷ و از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل مس نخواهد بود، امکان کاهش بیشتر به ترتیب به سوی سطوح ۵۱۱۳ و ۵۰۰۰ یعنی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی نیز وجود خواهد داشت که در نمودار پایین و در موج نزولی C مشاهده می کنید.

از این رو برای امروز عدم توانایی قیمت برای شکستن سطح مقاومت ۵۳۲۰ این گمانه را تقویت می کند که حرکت کاهشی پرقدرت ادامه خواهد داشت و از این رو انتظار داریم که فروشندگان، قیمت جهانی مس را تا سطح ۵۱۱۳ و در ادامه ۵۰۰۰ دلار/تن پیش ببرند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۵۹۵ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی دقیق تر امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار تایم فریم روزانه زیر مشخص است که قیمت آن در موج نزولی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید.

این موج قادر است قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی را تا سطح ۱۴۴۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند و حداقل اینکه برای امروز تا هدف ۱۵۵۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برساند. اولین سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی ۱۵۹۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد و اگر امروز این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سطح ۱۵۵۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بوجود خواهد آورد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۶۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که مانع از هر گونه حرکت افزایشی قیمت می شود.

اکنون با توجه به قرار گرفتن قیمت در پایین سطح ۱۶۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فرصت برای بازگشت و گرفتن پوزیشن فروش آلومینیم آلیاژی برای رسیدن قیمت به ترتیب به سوی سطوح ۱۵۹۵ و ۱۵۵۹ فراهم شده است. بنابراین اکنون استاپ فروش را بالای سطح مقاومت ۱۶۳۰ قرار می دهیم و بار دیگر تمرکز را به سقوط قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تا سطوح ۱۵۹۵ و ۱۵۵۹ دلار/تن معطوف خواهیم کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم