تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در نمودار شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری در محدوده خنثی ۹۷٫۱۰۹ تا ۹۷٫۵۷۴ در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت این هفته شاخص معاملات آتی دلار آمریکا را مشخص سازد.

همانطور که در چارت پایین ملاحظه می فرمائید این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی B قرار گرفته است که دومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۹۳٫۱۳۳ (پایین ترین سطح روز ۱۴ مه) شکل گرفته است.

برای این هفته صعود و تثبیت کندل روزانه قیمت به بالای سطح مقاومت ۹۷٫۵۷۴ موجب افزایش به منطقه ۹۸٫۲۰۵ و ۹۸٫۸۸۳ (خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود و این در حالی است که کاهش و تثبیت کندل روزانه قیمت به پایین سطح ۹۷٫۱۰۹ باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۹۶٫۴۳۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد شد.

تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت شاخص معاملاتی آتی دلار آمریکا را نشان می دهد با این حال برای تایید این موضوع می بایست حتما سطح مقاومت ۹۷٫۵۷ با قدرت شکسته شود.

بنابراین اکنون انتظار می رود، شاخص معاملات آتی دلار آمریکا تا هنگام اعلام آمارهای مهم اقتصادی آمریکا مخصوصا آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی در روز جمعه، در وضعیت خنثی به حرکت خود ادامه دهد.

در صورتیکه آمار اشتغال آمریکا این هفته قوی اعلام شود این مساله ممکن است، بار دیگر بارقه های امید را که روز جمعه پس از آمار ضعیف هزینه اشتغال آمریکا (ECI) کم رنگ تر شده بود برای خریداران دلار آمریکا فراهم آورد که بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال جاری برای حداقل یکبار به افزایش نرخ بهره اقدام کند.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همچنان قیمت مابین نرخهای ۱٫۰۹۰۰ و ۱٫۱۰۰۰ در نوسان است و بازار به انتظار اعلام آمار اقتصادی آمریکا در هفته جاری است. گزارش امروز موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) که ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد ممکن است نوساناتی را به همراه داشته باشد.

برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو به ترتیب در نزدیکی سطح ۱٫۱۰۰۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ ساعته گذشته) و پس از آن به ترتیب سطوح ۱٫۱۰۳۰ ، ۱٫۱۰۵۰ ، ۱٫۱۰۶۰ ، ۱٫۱۰۹۰ و ۱٫۱۱۰۰ چیده شده اند و سطوح حمایت امروز به ترتیب بر روی ۱٫۰۹۴۰ ، ۱٫۰۹۲۰ و ۱٫۰۹۰۰ دیده می شوند. امروز همچنین خبرهای مربوط به سقوط بازار سهام یونان پس از تعطیلی پنج هفته ای ، توجه عموم را به فروش دوباره یورو جلب کرده است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز هنوز هم فرصتهای زیادی برای خریداران است تا در نرخهای پایین به ترتیب در نزدیکی سطوح حمایت ۱۲۳٫۸۵ ، ۱۲۳٫۸۰ ، ۱۲۳٫۵۰ و ۱۲۳٫۳۰  وارد معامله شوند و برای امروز می بایست در همین نزدیکی سطوح مقاومت ۱۲۴٫۴۰ ، ۱۲۴٫۵۰ ، ۱۲۴٫۷۵ و ۱۲۵٫۰۰ برای تسویه پوزیشن های خرید اقدام کرد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز موقعیت های خرید به ترتیب در نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۵٫۸۰ و ۱۳۵٫۵۰ قرار دارند که به نظر می رسد در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۷٫۰۰ ، ۱۳۷٫۲۵ ، ۱۳۷٫۳۰ و ۱۳۷٫۵۰ فرصت مناسبی برای خروج از پویشن خرید برای حفظ سود باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص معاملات ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا