تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

قیمت اونس طلا هنوز در روندی خنثی قرار گرفته و با نگاهی به نمودار تایم فریم ۱ ساعته می توان این منطقه خنثی و رنج ۱۰۸۰ تا ۱۱۰۰ را مشاهده کرد که نشان دهنده انتظار معامله گران برای شکست یکی از سطوح فوق است. از این رو در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم. در این مسیر، سطح ۱۱۰۰ مقاومت اصلی و در حرکت نزولی، سطح حمایت بر روی ۱۰۸۰ قرار دارد.

شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت را مشخص کند و برای امروز پیش بینی می کنیم اگر قیمت به زیر سطح ۱۰۸۰ برسد زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۷۵ فراهم کند و اگر این سطح هم شکسته شود موجب ریزش قیمت تا منطقه ۱۰۶۵ و ۱۰۵۵ می شود.

در چارت پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) شکل گرفته است و به نظر می رسد نوسانات قیمت بالای خط روند پایینی الگوی گوه رو به اتمام است و این الگو جز الگوی های ادامه دهنده کاهشی محسوب می شود که انتظار میرود با کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۵۵ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) مواجه شود.

شتاب و سرعت ریزش قیمت اونس طلا به زیر سطح ۱۰۸۰ هنوز مشخص نیست اما در کمترین شتاب نزولی خود می تواند حداقل تا سطح ۱۰۶۵ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) کاهش یابد. از این رو شکسته شدن یکی از این سطوح ۱۰۸۰ و ۱۱۰۰ می تواند مسیر حرکت را مشخص کند.

خط روند پایینی الگوی گوه بر روی ۱۰۸۰ قرار داشته و شکسته شدن این سطح پتانسیل ورود فروشندگان به ترتیب تا سطوح ۱۰۷۵ ، ۱۰۶۵ و ۱۰۵۵ را دارد و زمزمه های این حرکت از هم اکنون در بازار به گوش می رسد. انتظار می رود، سطح ۱۱۰۰ از این پس سد محکمی برای هر گونه حرکت اصلاحی اونس طلا باشد.

قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد. سکوت این چند هفته بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند، در آینده نه چندان دور را تقویت می کند و به نظر می رسد، حرکات اصلاحی اونس طلا نیز چندان تاثیری بر روند رو به سقوط آن نداشته باشد و هر بار پس از یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۰۰ روند اصلی و نزولی ادامه می یابد که دلیل عمده آن نیز اطمینان معامله گران به افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در سال جاری است.

مهمترین خبر بازار، اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) در روز جمعه است و انتظار می رود تا پیش از اعلام این خبر، بازار در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد. فعالان بازار به دقّت اخبار این هفته را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی بانک فدرال رزرو آمریکا را پیش بینی کنند.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها آمار سفارشات کارخانه ای آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و بازار اونس طلا به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام اخبار اقتصادی آمریکا در آخر هفته باقی مانده است و در نمودار زیر اهداف بعدی قیمت جهانی اونس طلا را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا