تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

سرانجام اتفاقی که در انتظار آن بودیم رخ داد و قیمت نفت خام سبک آمریکا روز گذشته پس از شکست سطح ۴۶٫۲۱ دلار/بشکه تا سطح ۴۵٫۱۷ کاهش یافت و هم اکنون هر چند یک حرکت اصلاحی کوتاه داشته است اما در مجموع روند کاهشی قیمت همچنان ادامه دارد.

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا انتظار داریم که قیمت موقتا در اطراف سطح حمایت ۴۵٫۱۷ مورد حمایت قرار گیرد و مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۴۶٫۰۳ اصلاح کند و دوباره در مسیر نزولی حرکت کند و با شکست سطح ۴۵٫۱۷ به سطح ۴۴٫۱۳ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۴۰۰ درصدی قرار گرفته است و اگر این سطح نیز شکسته شود موجب کاهش قیمت به سطح ۴۴٫۳۱ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۴۲۳٫۶ درصدی وجود دارد.

در چارت پایین سطح حمایت قیمت بر روی ۴۰۰ درصدی و مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی اصلی از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) قرار گرفته است و به باور ما هنوز هم حرکت نفت در راستای آمارهای ضعیف اقتصادی چین، کاهش تقاضا و مازاد عرضه نفت در بازارها رقم خواهد خورد.

در چارت پایین مشخص است کانال کاهشی نفت خام سبک آمریکا هنوز هم پایدار است و از این رو انتظار می رود که نفوذ قیمت به پایین سطح ۴۵٫۱۷ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش باشد. اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند نزول نفت باشیم و به باور ما قیمت نفت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تا کف کانال نزولی تن دهد.

از این رو برای امروز سطوح مقاومت ۴۶٫۰۳ و ۴۵٫۵۶ (به ترتیب خط فیبوناچی ۳۷۶٫۴ رصدی و ۳۶۱٫۸ درصدی) آنقدر محکم هستند که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح بالا گردند و برای امروز شکسته شدن سطح ۴۵٫۱۷ فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن های فروش با تارگت ۴۴٫۳۱ دلار/بشکه می تواند باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۴۸٫۹۸ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۴۷٫۷۱ کاهش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته اند که در واقع سومین موج از موج نزولی اصلی از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) است.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت نفت برنت توانسته سطح حمایت ۵۰٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) را بشکند و به همین خاطر راه برای کاهش بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۴۸٫۹۸ هموار شده است.

در حرکت صعودی تنها در صورتیکه کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۵۰٫۱۶ بسته شود، موجب اصلاح کوتاه قیمت نفت برنت به نزدیکی سطح مقاومت ۵۱٫۰۳ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می شود.

بنابراین، همچنان روند حرکت نفت برنت دریای شمال را نزولی می دانیم و از نظر بررسی امواج الیوت ویو انتظار می رود این حرکت در موج C نیز ادامه داشته باشد و پس از شکست سطوح ۴۸٫۹۸ و ۴۷٫۷۱ هدف بعدی سقوط قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطح ۴۶٫۹۳ خواهد بود که در چارت پایین ملاحظه می کنید و پس از یک حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی سطوح مقاومت ۵۰٫۱۶ و ۵۱٫۰۳ دلار/بشکه ما از هم اکنون روند نزولی را برای نفت برنت دریای شمال ادامه دار پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت