تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۱۱۳ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۱۹۷ تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) شکل گرفته است.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می کنید این موج از پتانسیل کاهشی خوبی برای کشاندن قیمت تا سطح ۵۰۰۰ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

سطح حمایت بعد از ۵۱۹۷ برای قیمت مس بر روی ۵۱۱۳ دیده می شود که در خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی وجود دارد که در واقع آخرین سدّ قیمت در برابر ریزش قیمت به سوی سطح ۵۰۰۰ است.

برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۵۲۳۵ برسد این بدان معناست که شکست سطح ۵۱۹۷ شکست نادرست (false break) بوده است که می تواند باعث برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۵۳۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) گردد و این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

از این رو برای امروز از آنجایی که سطح حمایت ۵۱۹۷ شکسته شده است، اکنون باید در تدارک زمینه هایی برای حرکت نزولی و اقدام به فروش مس در بازار بورس فلزات لندن با هدف ۵۱۱۳ و پس از آن ۵۰۰۰ دلار/تن باشیم که درچارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۵۹۵ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در موج نزولی c از سطح ۱۷۴۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲ جولای) در نوسان است و این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) است.

به باور ما قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در این موج در طی هفته های آتی تا حدود سطح ۱۴۴۴ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش خواهد یافت. اولین هدف قیمت آلومینیم آلیاژی را می توان سطح ۱۵۹۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نظر گرفت.

اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت به سطح ۱۵۵۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود. با نگاهی به تحولات اخیر بازار می توان به روشنی تمایل سرمایه گذاران برای فروش آلومینیم آلیاژی را مشاهده کرد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۵۹۴ شاهد آغاز یک روند نزولی قطعی در موج نزولی c خواهیم بود، از این رو، می بایست در همین سطوح پایین ۱۵۹۴ دلار/تن برای ورود به پوزیشن فروش اقدام کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم