تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن دیر یا زود سطح حمایت ۱۰۷۵ را با قدرت بشکند و تا حدود منطقه ۱۰۶۵ و ۱۰۵۵ کاهش یابد که این موضوع را بررسی الگوی گوه (wedge) در نمودار زیر نشان داده است و به باور ما پس از اظهارات اخیر لکهارت از اعضای بانک فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر ، بزودی خط روند پایینی این الگو شکسته خواهد شد و فروشندگان بیشتری را وارد بازار خواهد کرد.

همانطور که در چارت زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) تشکیل شده است و امروز اعلام سایر گزارشهای اقتصادی آمریکا می تواند جهت حرکت آتی بازار را معین کند.

اخبار متعددی که امروز در بازار منتشر خواهد شد، می تواند تا قبل از گزارش ماهیانه اشتغال آمریکا (NFP) در روز جمعه پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار امروز اشتغال بخش خصوصی و مدیریت عرضه بخش خدمات آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

سطح حمایت ۱۰۷۵ همچنان به عنوان حمایت قیمت محسوب می شود که توانسته قیمت را در درون الگوی گوه نگه دارد اما به باور ما با توجه به سخنان اخیر لکهارت این سطح حمایت بزودی شکسته خواهد شد و قیمت آن به ترتیب تا سطوح ۱۰۶۵ و ۱۰۵۵ پایین خواهد آمد و احتمال شکل گیری مجدد حرکت نزولی و پوزیشن فروش وجود دارد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۰۹۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد و تنها به شرط تثبیت کندل دو ساعته بالای آن و شکست ۱۰۹۵ باعث رسیدن قیمت به سطح ۱۱۰۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می گردد اما در حال حاضر در سطوح فعلی ترجیح می دهیم بیشتر وارد پوزیشن فروش شویم زیرا سطح حمایت ۱۰۷۵ بزودی شکسته خواهد شد و جو روانی بازار پس از سخنان لکهارت در انتظار یافتن نشانه هایی از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو در ماه سپتامبر است و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از سقوط اونس طلا بعید نخواهد بود.

از منظر فاندامنتال از آنجاییکه بازار انتظار دارد سیاستگذاران پولی بانک فدرال رزرو آمریکا کماکان بر موضوع خود مبنی بر افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر تاکید کنند و دیروز آقای لکهارت ریس بانک فدرال رزرو آتلانتا در پیش بینی های خود با اشاره به رشد اقتصادی مثبت، احتمال افزایش نرخ بهره این کشور در ماه سپتامبر را مطرح نمود، این مساله از شب گذشته منجر به کاهش اونس طلا به سوی سطح حمایت ۱۰۸۰ شده است و انتظار میرود امروز نیز با کاهش قیمت مواجه شود.

چنانچه امروز آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) و آمار مدیریت عرضه بخش خدمات (ISM) بالاتر از پیش بینی ها اعلام شوند، اونس طلا قدرت کافی برای عبور از سطوح حمایت ۱۰۸۰ و ۱۰۷۵ را بدست می آورد و در صورت شروع حرکت نزولی، می توان در موج نزولی c انتظار فرود حداقل تا سطح ۱۰۶۵ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) و سپس تا ۱۰۵۵ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) را داشت که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا