تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت بتواند به همین صورت در بالای سطح مقاومت ۴۶٫۰۳ دلار/بشکه تثبیت شود و به بالای سطح ۴۶٫۵۶ برسد، زمینه را برای اصلاح به سوی سطح ۴۷٫۴۱ فراهم آورد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت قیمت بر روی ۴۶٫۰۳ (خط فیبوناچی ۳۷۶٫۴ درصدی) و سطح حمایت بر روی ۴۵٫۱۷ (خط فیبوناچی ۴۰۰ درصدی) تشکیل شده اند که این سطح حمایت با یکدیگر مماس با کف کانال نزولی است.

این حرکت اصلاحی و برگشتی قیمت می تواند قیمت را تا سقف کانال نزولی یعنی تا حوالی سطح مقاومت ۴۷٫۴۱ (خط فیبوناچی ۳۳۸٫۲ درصدی) هدایت کند که این سناریو بستگی به شکست کامل سطح مقاومت ۴۶٫۵۶ دارد. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط آنکه قیمت به زیر سطح ۴۵٫۱۷ برسد زمینه را برای کاهش به سطح ۴۴٫۳۱ (خط فیبوناچی ۴۲۳٫۶ درصدی) فراهم خواهد کرد.

در حال حاضر معامله گران در تقلا برای بازگرداندن قیمت به سوی سقف کانال هستند اما اگر قیمت نتواند خود را بالای سطح ۴۶٫۵۶ (خط فیبوناچی ۳۶۱٫۸ درصدی) تثبیت کند می بایست نسبت به اصلاح قیمت به سطح ۴۷٫۴۱ با احتیاط عمل کرد. با توجه به اینکه کانال نزولی پایدار مانده است و قیمت نتواند خود را بالای سطح مقاومت ۴۶٫۵۶ تثبیت کند، می توان دوباره انتظار کاهش قیمت به سطح ۴۵٫۱۷ را داشت.

بنابراین تنها در صورت تثبیت قیمت پایین سطح مقاومت ۴۶٫۰۳ می بایست در فرضیه معاملاتی به سوی سطح مقاومت ۴۷٫۴۱ تجدید نظر کرد و شکسته شدن سطح سطح ۴۵٫۱۷ فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش با تارگت ۴۴٫۳۱ دلار/بشکه فراهم خواهد کرد.

در تقویم اقتصادی امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار هفتگی موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا دیده می شود که انتظار میرود از رقم قبلی ۱٫۳- میلیون بشکه به ۴٫۲- میلیون بشکه تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۱٫۰۳ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای صعود به سوی سطح مقاومت ۵۲٫۳۰ فراهم می آورد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته اند که این موج سومین موج از موج اصلی نزولی از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) است. به نظر می رسد که این موج نزولی C کم و بیش تکمیل شده باشد که این موضوع را کامل شدن چرخه پنج موجی در اطراف سطح حمایت ۴۸٫۹۸ نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال واگرایی افزایشی بوجود آمده در اندیکاتور MACD نیز اشاره به اصلاح قیمت دارد و این در حالی است که در حرکت نزولی سطح حمایت اصلی قیمت بر روی ۴۸٫۹۸ دیده می شود و تنها به شرط آنکه این سطح شکسته شود باعث کاهش قیمت به سطح ۴۷٫۷۱ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) می شود.

از این رو، معامله گران می بایست تا زمان عبور قیمت از این سطح مقاومت ۵۱٫۰۳ به انتظار بمانند اما در حال حاضر، فروشندگان همچنان با قدرت به حرکت ادامه می دهند و تمایل به ورود مجدد به پوزیشن فروش در زیر سطح ۴۸٫۹۸ هستند که می تواند فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۴۷٫۷۱ دلار/بشکه باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت