تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز سیگنال قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن اندکی مبهم است زیرا قیمت در اطراف سطح حمایت ۵۱۹۷ دلار/تن مورد حمایت قرار گرفته است. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) تشکیل شده است.

هر چند چشم انداز قیمت مس همچنان نزولی و با هدف ۵۰۰۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پیش بینی می شود اما هنوز نتوانسته با قدرت خود را پایین سطح حمایت ۵۱۹۷ تثبیت کند و این احتمال را بوجود آورده است که قیمت دوباره به سوی سطح مقاومت ۵۳۲۰ برگردد.

برای امروز کاهش قیمت مس به سطح ۵۱۳۷ نشاندهنده از سرگیری روند نزولی در موج C به سوی سطح ۵۰۰۰ است و برای امروز لمس سطح ۵۳۱۷ می تواند فرصتهایی برای ورود به پوزیشن های فروش مجدد ایجاد کند. بطور مشخص اکنون در وضعیت نامشخصی برای قیمت جهانی مس هستیم اما در صورت اصلاح قیمت، سطح مقاومت ۵۳۲۰ می تواند مانع از ادامه هر گونه حرکت اصلاحی گردد.

در چارت پایین سطح اصلاحی فیبوناچی (۶۱٫۸ درصدی) بر روی نرخ ۵۳۲۰ قرار دارد و بالاتر از آن سطح مقاومت بعدی بر روی نرخ ۵۴۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار گرفته است و در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت جهانی مس در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح حمایت ۵۳۱۷ یا مقاومت ۵۳۲۰ دلار/تن بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۱۶۰۳ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و مدتی بالای این سطح در نوسان باشد یا مقداری به سوی سطح ۱۶۵۳ اصلاح کند.

همانطور که در نمودار تایم فریم روزانه زیر می بینید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۱۱۹ (بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر ۲۰۱۴) تشکیل شده است.

به باور ما این موج یا در اطراف سطح حمایت ۱۶۰۳ به پایان خواهد رسید یا قیمت را تا منطقه ۱۴۵۹ و ۱۳۷۱ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی) پایین خواهد کشاند.

باید به این نکته توجه داشت جدا از اینکه قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج پتانسیل کاهشی خوبی برای لمس سطوح ۱۴۵۹ و ۱۳۷۱ دارد، ممکن است ابتدا مقداری به نزدیکی سطح ۱۶۵۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) برگردد.

از این رو، می بایست با دقت سطح حمایت ۱۶۰۳ را مد نظر داشته باشیم و همانطور که گفتیم اگر قیمت به زیر نرخ ۱۶۰۳ سقوط کند، هدف بعدی سقوط تا سطح ۱۵۴۷ و ۱۵۱۴ خواهد بود و پس از آن نیز قیمت تا سطوح حمایت ۱۴۵۹ و ۱۳۷۱ دلار/تن سقوط خواهد کرد که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم