تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یکی از اعضای بانک مرکزی آمریکا (FOMC) روز گذشته حمایت خود را افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر اعلام کرد و این جمله کوتاه هنگامی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که آقای لکهارت عضو بانک فدرال و ریس بانک فدرال رزرو آتلانتا اظهار کرد که اگر از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر حمایت نشود اقتصاد آمریکا با “وخامت قابل توجهی ” روبرو خواهد شد. پیشتر لکهارت از ابتدای سال از اوضاع بازار کار آمریکا ابراز نگرانی کرده بود اما از اوایل ماه مه صراحتا ابزار داشت که افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر محتمل است.

این اظهارات بسادگی بیان کننده آن چیزی بودند که تا بحال در بازار رخ داده است و موجب تقویت بازدهی دلار شد. این سخنان باعث تقویت ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح ۳٫۵ ماهه گذشته در مقابل ارزهای اصلی شده است و از سوی دیگر ارزش یورو نیز به پایین ترین سطوح ۲ هفته گذشته خود سقوط کرد.

بنابراین انتظار می رود حتی اگر یورو مجددا به مرز ۱٫۰۹۳۰ حمله کند (که احتمال آن بعید نیست) این منطقه در حکم مقاومتی بسیار قوی ظاهر شود و اکنون برای امروز سطوح مقاومت ۱٫۰۹۳۵ و در ادامه ۱٫۰۹۴۰ و ۱٫۰۹۵۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش یورو با هدفهای ۱٫۰۸۴۰ ، ۱٫۰۸۳۰ و ۱٫۰۸۲۵ و پس از آن سطوح ۱٫۰۸۲۰ و ۱٫۰۸۰۰ ایجاد کرده است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن در مجموع حرکت قیمت روندی صعودی دارد و اگر این زوج امروز قادر به عبور از مقاومت ۱۲۴٫۵۰ و ۱۲۴٫۷۵ نباشد، برگشت آن به نزدیکی سطوح ۱۲۴٫۰۰ ، ۱۲۳٫۷۰ و ۱۲۳٫۵۰ می تواند فرصتهایی را برای ورود مجدد خریداران فراهم آورد. در حرکت صعودی، سطوح مقاومت بر روی نرخهای ۱۲۴٫۵۰ و در ادامه ۱۲۴٫۷۵ و سپس ۱۲۵٫۰۰ قرار گرفته است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز تشکیل فرصتهای فروش در نزدیکی سطوح ۱۳۵٫۷۵ ، ۱۳۵٫۸۰ و ۱۳۶٫۰۰ می تواند سطوح مقاومت مستحکمی برای مقابله با حرکت اصلاحی ایجاد کند و برای امروز نیز انتظار می رود سطوح ۱۳۵٫۰۰ ، ۱۳۴٫۷۰ ، ۱۳۴٫۶۵ و ۱۳۴٫۵۰ به عنوان حمایت اولیه باقی مانند.

مهمترین خبر این هفته، گزارش ماهیانه اشتغال آمریکا (NFP) در روز جمعه است که می تواند چشم اندازی از وضعیت نرخ بهره بانک فدرال رزرو را مشخص نماید. امروز در آمریکا آمارهای اقتصادی متعددی از جمله اشتغال بخش خصوصی (ADP)، شاخص مدیران خرید بخش خدمات (ISM Services) منتشر می شود که می تواند موجب نوساناتی در بازار گردد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است اگر در واکنش به اخبار امروز روند افزایشی شاخص معاملات دلار آمریکا به بالای سطح مقاومت ۹۸٫۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ادامه یابد و این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود، قیمت به سوی ۹۸٫۸۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) و پس از آن ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) افزایش خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص معاملات آتی دلار آمریکا

 ایندکس دلار آمریکا