تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن دیر یا زود سطح حمایت ۱۰۷۵ را بشکند و تا منطقه ۱۰۶۵ و ۱۰۵۵ کاهش یابد و همانطور که روز گذشته گفتیم نوسانات قیمت اونس طلا در درون الگوی گوه (wedge) رو به اتمام است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) قرار گرفته است که انتظار داریم بزودی شکسته شود.

قبلا نیز گفتیم قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد و سکوت اونس طلا از روز ۲۴ جولای تا کنون نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند، در آینده نزدیکی را تقویت می کند و از آنجایی که نوسانات اخیر قیمت اونس طلا الگوی گوه را بوجود آورده است و جز الگوهی ادامه دهنده می باشد در صورت شکسته شدن سطح ۱۰۸۰ می بایست منتظر کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۷۵ باشیم.

در چارت پایین مشاهده می فرمائید سطح مقاومت قیمت اونس طلا نیز بر روی ۱۰۹۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و تنها به شرط آنکه از بالا این سطح شکسته شود و به بالای سطح ۱۰۹۵ برسد باعث رسیدن قیمت به سطح ۱۱۰۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می شود.

امروز آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و معامله گران ترجیح داده اند تا هنگام مشخص شدن اخبار امروز و مخصوصا اخبار فردا (NFP) منتظر بمانند و تقریبا در طی ۲ هفته اخیر قیمت اونس طلا حرکت خنثی و رنجی را تا به امروز تجربه کرده است اما همانطور که گفتیم امروز و فردا دو خبر مهم دیگر نیز فرا روی بازار است تا شاید به مدد آنها در قیمت اونس طلا شاهد حرکات مهمی باشیم.

آمار NFP ایالات متحده در این دوره احتمالاً این ماه با نوسانات قابل توجه همراه باشد زیرا پیش بینی های مختلفی در مورد آن وجود دارد و بازار به خوبی می داند که این آمار، بر سیاستهای آتی بانک فدرال (خصوصاً درباره افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر ) تاثیر خواهد داشت.

در هر صورت برای امروز هرگونه حرکت نزولی قیمت به زیر سطح ۱۰۸۰ فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد فروشندگان با هدفهای ۱۰۷۵ ، ۱۰۶۵ و ۱۰۵۵ فراهم خواهد کرد و به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۰۹۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) معامله گران کماکان متمایل به فروش اونس طلا هستند.

از این رو، هرگونه حرکت نزولی به زیر ۱۰۸۰ به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با تارگتهای ۱۰۶۵ و ۱۰۵۵ تلقی می شود. در نمودار زیر، در صورتیکه سطوح ۱۰۸۰ و ۱۰۷۵ با قدرت شکسته شوند، در موج نزولی c اهداف بعدی قیمت جهانی اونس طلا را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا