تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا مهمترین وضعیت حرکت این زوج، حرکت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۰۹۵۰ و ۱٫۰۸۵۰ است و امروز هر چند قیمت دوباره به نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۰۹۴۰ اصلاح کرد اما با توجه به فقدان محرّک لازم انتظار نمی رود که حتی شکسته شدن این سطح نیز منجر به تغییر جدّی در حرکت اصلی قیمت شود و در مقابل، نوسانات قیمت منجر به تشکیل حرکت خنثی خواهد شد تا خبر فردا آمار اشتغال آمریکا اعلام شود.

از این رو برای امروز می توان با اصلاح قیمت یورو به نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۰۹۴۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته)، ۱٫۰۹۵۰ و در ادامه ۱٫۰۹۷۵ ، ۱٫۰۹۸۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۱٫۱۰۰۰ اقدام به فروش و در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۰۸۶۵ ، ۱٫۰۸۶۰ و ۱٫۰۸۴۰ اقدام به تسویه نمود و سطوح حمایت بعدی یورو به ترتیب بر روی ۱٫۰۸۳۰ ، ۱٫۰۸۲۵ و ۱٫۰۸۲۰ الی ۱٫۰۸۰۰ قرار دارند.

در خبری دیگر امروز انتظار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی انگلیس (BoE) را داشتیم که ترکیب آرا مهمترین بخش این گزارش بود. نتیجه نهائی هرچند ثبات نرخ بهره بود اما ترکیب ۸ – ۱ آرا نشان می داد که تنها یک نفر اعتقاد به افزایش نرخ بهره دارد.

این در شرایطی است که قبلا پیش بینی می شد آقای مارتین ویل نیز همانند آقای مکافرتی رای به افزایش نرخ بهره دهد و کم شدن یک نفر به خیمه طرفداران عدم افزایش نرخ بهره حکایت از گسترش این تفکر در خصوص عدم تعجیل بانک مرکزی انگلیس در افزایش نرخ بهره دارد. جمیع این عوامل موجب شده انتظارات بازار در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس از اوایل سال آینده به سه ماهه دوم سال آینده به تعویق بیافتد.

از این رو، برای این هفته چنانچه قیمت زوج پوند – دلار آمریکا به پایین سطوح حمایت ۱٫۵۴۷۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۵۹۳۰ به ۱٫۵۳۳۰) و ۱٫۵۴۵۰ کاهش یابد باعث فرود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱٫۵۳۳۰ خواهد شد که برای تایید آن لازم است حتما کندل روزانه قیمت این زوج پایین سطح ۱٫۵۴۲۳ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) بسته شود و این سطح در نمودار زیر مشخص شده است. سطوح مقاومت پوند نیز برای امروز به ترتیب بر روی ۱٫۵۶۳۰ ، ۱٫۵۶۵۰ ، ۱٫۵۶۷۵ ، ۱٫۵۶۸۰ و ۱٫۵۷۰۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱٫۵۷۳۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز همانطور که در نمودار دوم در تایم فریم روزانه مشخص است همچنان بر این باوریم که روند اصلی نزولی است و از این رو، مترصد برای رسیدن قیمت به سطوح مناسب برای ورود به پوزیشن فروش هستیم.

برای امروز این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت زوج یورو – ین ژاپن به نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۶٫۶۰ ، ۱۳۶٫۶۵ ، ۱۳۶٫۸۰ ، ۱۳۶٫۹۰ و ۱۳۷٫۰۰ بار دیگر تقاضا برای فروش شکل گیرد و قیمت به نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۵٫۷۰ ، ۱۳۵٫۶۵ و ۱۳۵٫۵۰ بازگردد و در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن به باور ما اکنون قیمت به سطح مناسبی نزدیک شده است و در صورتیکه موفق به شکست سطح مقاومت ۱۲۵٫۰۰ شود، انتظار می رود بار دیگر حرکت صعودی جدیدی را به سوی سطح ۱۲۵٫۸۵ (بالاترین سطح روز ۵ ژوئن) آغاز کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز پوند – دلار آمریکا

پوند

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – ین ژاپن

یوروین