تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که امروز در آستانه گزارش اشتغال آمریکا ، قیمت آن سطح حمایت ۵۱۹۷ دلار/تن را بشکند و به سوی سطح حمایت بعدی ۵۱۱۳ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و گوه کاهشی تایید کرده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم روزانه زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) است.

به باور ما این موج نزولی C در بیشترین پتانسیل کاهشی خود می تواند تا سطح ۵۰۰۰ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی دیده می شود و این در حالی است که کف الگوی گوه هدفی در حدود سطح ۵۱۱۳ را نشان میدهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی وجود دارد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت مس محدود به سطح مقاومت اصلی ۵۲۶۰ است که این سطح بر روی خط روند بالایی الگوی گوه تشکیل شده است و مقاومت مستحکمی محسوب می شود.

از این رو برای امروز تثبیت قیمت پایین سطوح ۵۱۹۷ و ۵۲۶۰ فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن های فروش با هدف ۵۱۱۳ و ۵۰۰۰ می تواند باشد و از آنجایی که سطوح مقاومت ۵۱۹۷ و ۵۲۶۰ دلار/تن بسیار قوی و مستحکم بوده است، هم اکنون فرصت برای شروع حرکت نزولی قیمت جهانی مس براساس سطوح فیبوناچی پایین مناسب است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همچنان پیش بینی می کنیم که در آستانه گزارش اشتغال آمریکا (NFP) قیمت آن هدف نزولی ۱۵۴۸ دلار/تن را لمس کند و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۰۳ تایید کرده است.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۱۱۹ (بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر ۲۰۱۴) تشکیل شده بود که هم اکنون شکسته شده است و راه برای کاهش بیشتر قیمت به سوی سطوح ۱۵۴۷ و ۱۵۱۴ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی) هموار شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال به محض کاهش قیمت آلومینیم به سطح ۱۵۸۷ این اهداف نزولی بیشتر تایید خواهند شد و این در حالی است که در حرکت افزایشی همانطور که روز گذشته گفتیم تنها به شرط آنکه سطح مقاومت ۱۶۱۲ با قدرت شکسته شود بدان معناست که شکست اخیر سطح حمایت ۱۶۰۳ یک شکست نادرست (false break) بوده و می بایست موقتا در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد.

در هر صورت همانطور که در نمودار زیر مشخص است از آنجایی که قیمت آلومینیم آلیاژی توانسته به پایین سطح ۱۶۰۳ برسد، این خود به معنی شروع حرکت کاهشی است و مهمتر از همه آنکه در آستانه اعلام گزارش اشتغال آمریکا عدم توانایی در تثبیت قیمت در بالای این سطح و مقاومت ۱۶۱۲ می تواند برای امروز منجر به استمرار حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن به ترتیب به سوی سطوح ۱۵۴۷ و ۱۵۱۴ دلار/تن گردد که این هدف ها را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم