تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

حرکت قیمت جهانی اونس طلا کماکان در روندی خنثی قرار دارد و از این رو تا زمان شروع یک حرکت مشخص می بایست به انتظار ماند. سطح حمایت اولیه نرخ ۱۰۸۰ است و پس از آن سطوح بعدی به ترتیب بر روی نرخهای ۱۰۷۵ ، ۱۰۶۵ و ۱۰۵۵ قرار دارند. در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت اولیه نرخ ۱۱۰۰ است و پس از آن سطوح بعدی به ترتیب نرخهای ۱۱۰۴ و ۱۱۰۷ هستند و همانطور که قبلا گفتیم نوسانات قیمت اونس طلا در درون الگوی گوه (wedge) قرار دارد.

در حال حاضر بیش از دو هفته است که اونس طلا در نوار باریکی حرکت می کند و بالاترین حد اونس طلا در این دو هفته اخیر سطح ۱۱۰۷ بوده است و پایینترین حد آن سطح ۱۰۸۰ به عبارتی تنها ۲۷ دلار نوسان داشته ایم و در شرایطی که گاهی اوقات اونس طلا تنها در یک روز به این اندازه حرکت می کند، دو هفته زمان بسیار زیادی برای این محدوده محسوب می شود و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم.

اخبار اقتصادی این هفته احتمالا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهند بود. براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) قرار گرفته است و سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۱۰۴ و ۱۱۰۷ قرار دارد که انتظار داریم بزودی یکی از سطوح ۱۰۸۰ یا ۱۱۰۷ با قدرت شکسته شوند.

قبلا نیز گفتیم قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد و سکوت اونس طلا از روز ۲۴ جولای تا کنون نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند، در آینده نزدیکی را تقویت می کند و از آنجایی که نوسانات اخیر قیمت اونس طلا الگوی گوه را شکل داده است و جز الگوهای ادامه دهنده است، در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۸۰ می بایست منتظر کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۸۰ باشیم و در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۰۷ باعث تقویت قیمت اونس طلا به سوی سطوح ۱۱۱۹ و ۱۱۳۱ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت خنثی قیمت هنوز ادامه دارد و اکنون در نمودار ساعتی، الگوی گوه تشکیل داشته است. با توجه به اینکه همچنان حرکت قیمت در روند نزولی است، شکسته شدن سطح پایین این الگو، می تواند منجر به سقوط قیمت تا سطوح ۱۰۶۵ و ۱۰۵۵ گردد و چنانچه قیمت در بالای این الگو یعنی سطح ۱۱۰۷ شکسته شود ، هدف بعدی رسیدن به نرخ ۱۱۱۹ و ۱۱۳۱ خواهد بود.

در هر صورت برای امروز با شروع هفته جدید بازار در روندی خنثی قرار گرفته است و از آنجاییکه امروز آمار خاصی از آمریکا اعلام نمی شود، انتظار می رود حرکت امروز قیمت جهانی اونس طلا همچنان در روندی خنثی بین سطوح ۱۰۸۰ و ۱۱۰۰ همراه باشد و امروز تنها چند تن از اعضای بانک مرکزی آمریکا (فیشر ریس بانک فدرال دالاس و لکهارت ریس بانک فدرال آتلانتا) سخنرانی خواهند داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا