تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن با توجه به شکست سطح ۴۴٫۱۷ دلار/بشکه به سطوح ۴۳٫۴۵ و ۴۳٫۰۰ و پس از آن به سطح ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۴٫۳۱ بیشتر تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۴۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی اصلی از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح روز ۳۰ ژوئن) تشکیل شده بود که هفته گذشته با قدرت شکسته شد و به باور ما روند نزولی نفت با قدرت ادامه خواهد یافت.

در چارت پایین کاهش هفته گذشته قیمت نفت به پایین سطح ۴۴٫۱۷ تاییدی در جهت شکست سطح ۴۴٫۳۱ و استمرار روند نزولی قیمت به سوی سطوح ۴۳٫۴۵ و ۴۳٫۰۰ و پس از آن سطح ۴۲٫۰۳ است که این سطح ۴۴٫۳۱ بر روی خط فیبوناچی ۴۲۳٫۶ درصدی واقع شده بود و در واقع این سطح تقریبا مماس با خط روند پایینی کانال نزولی محسوب می شد.

از منظر تحلیل فاندامنتال همانطور که هفته گذشته بدان اشاره کردیم آمار موجودی ذخایر بنزین آمریکا به میزان ۸۱۱ هزار افزایش یافت (قبلا پیش بینی می شد ۵۰۰ هزار کاهش یابد) و برغم کاهش ۴٫۴- میلیون بشکه موجودی ذخایر نفتی آمریکا این موضوع به همراه افزایش ارزش دلار آمریکا ، قیمت نفت را بیشتر تحت فشارهای نزولی قرار داده است.

در حال حاضر همانطور که در چارت پایین دیده می شود بازار نفت به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا ، در انتظار کاهش قیمت به سطح ۴۲٫۰۳ باقی مانده است.

بنابراین عرضه بیش از نیاز نفت در بازار ، کاهش تقاضای چین و تقویت شاخص دلار آمریکا همگی عاملی هستند که دلیل اصلی کاهش قیمت نفت می باشند و همانطور که هفته گذشته گفتیم به نظر می رسد که همچنان محرک خوبی برای ادامه این روند نزولی قیمت نفت است.

برای امروز در صورت تثبیت قیمت نفت خام سبک آمریکا پایین سطوح ۴۴٫۳۱ و ۴۴٫۱۷ انتظار کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به ۴۳٫۴۵ و پس از آن سطوح ۴۳٫۰۰ و ۴۲٫۰۳ دلار/بشکه و حتی سطوح پایین تر امر چندان غیر معقولی نیست که این هدف در چارت پایین به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح حمایت ۴۸٫۹۸ دلار/بشکه را لمس کند و در صورتیکه این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۴۷٫۷۱ فراهم می آورد.

همانطور که روز جمعه بدان اشاره کردیم و همچنین در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از موج نزولی اصلی از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

به باور ما این موج دیر یا زود قیمت نفت برنت دریای شمال را تا سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) پایین خواهد کشاند اما در کوتاه مدت هدف واقع بینانه قیمت نفت برنت را می بایست در حوالی سطح حمایت ۴۷٫۷۱ در نظر گرفت.

در چارت پایین تایم فریم ۱ ساعته سطح مقاومت قیمت نفت برنت نیز بر روی ۵۰٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) تشکیل شده است و تنها به شرط آنکه این سطح با قدرت تمام شکسته شود باعث برگشت قیمت به سوی سطح ۵۱٫۰۳ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز در مجموع انتظار داریم تا با کاهش قیمت نفت برنت فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش به پایین سطح ۴۸٫۹۸ فراهم شود تا وارد پوزیشن فروش نفت برنت دریای شمال با هدف اولیه ۴۷٫۷۱ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) شویم که این هدف در نمودار پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت