تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج یورو – دلار به رغم اعلام مثبت گزارش اشتغال ماهانه (NFP) آمریکا در روز جمعه قیمت آن فعلا قادر به تشکیل حرکت نزولی نشده است و هم اکنون به نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۰۹۸۰٫ اصلاح کرده است. اکنون در ادامه مسیر اصلاحی سطوح مقاومت بعدی به ترتیب نرخهای ۱٫۰۹۹۰ ، ۱٫۱۰۰۰ در ادامه ۱٫۱۰۳۰ و ۱٫۱۰۴۰ و پس از آن سطح مقاومت مهم ۱٫۱۰۵۰ است که اتفاقا برای امروز سفارشات فروش یورو در نزدیکی همین سطوح قرار دارند.

سطوح حمایت امروز یورو در مقابل دلار آمریکا نیز بر روی نرخهای ۱٫۰۹۲۵ ، ۱٫۰۹۲۰ و پس از آن ۱٫۰۹۰۰ ، ۱٫۰۸۷۰ و ۱٫۰۸۶۰ قرار دارند که انتظار داریم برای امروز هر کدام از سطوح فوق مانع ریزش قیمت گردند. با این حال ارزش دلار آمریکا همچنان در نزدیکی بالاترین سطح خود در ۴ ماهه گذشته در نوسان است و برای یورو اعداد خاص همواره برای بازار مهم هستند و گذر از آنان به سادگی امکان پذیر نیست که یکی از این اعداد سطح مقاومت اصلی ۱٫۱۰۰۰ است.

بنابراین هر چند هنوز روند یورو را کاهشی می دانیم و احتمال کاهش مجدد آن به پایین سطح ۱٫۰۸۵۰ وجود دارد اما ممکن است بازار برای عبور از این سطح حمایت مجبور به اندکی عقب نشینی و سپس وارد آوردن ضربه نهایی شود.

در زوج دلار آمریکا – ین ژاپن حرکت صعودی ادامه دارد و اکنون قیمت برای عبور از سطح مقاومت ۱۲۵٫۰۰ در تلاش است. چنانچه حرکت صعودی قیمت قادر به تثبیت در بالای سطح ۱۲۵٫۰۰ باشد، می توان به استمرار صعود تا سطوح بالا امیدوار بود.

در این صورت، سطوح مقاومت بعدی نرخهای ۱۲۵٫۱۰ و سپس ۱۲۵٫۲۵ ، ۱۲۵٫۳۰ و ۱۲۵٫۵۰ هستند و برای امروز می توان در چندین مرحله به ترتیب در محدوده نزدیکی ۱۲۴٫۱۰ ، ۱۲۴٫۰۰ و ۱۲۳٫۸۰ ، ۱۲۳٫۷۰ و پس از آن در نزدیکی سطح ۱۲۳٫۵۰ اقدام به ورود برای خرید خواهیم کرد.

در زوج یورو – ین ژاپن نیز می توان با رسیدن قیمت به نزدیکی سطوح ۱۳۵٫۷۰ ، ۱۳۵٫۶۵ ، ۱۳۵٫۵۰ و پس از آن سطوح ۱۳۵٫۲۵ و ۱۳۵٫۲۰ اقدام به خرید و در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۶٫۸۰ ، ۱۳۶٫۹۰ و ۱۳۷٫۰۰ اقدام به فروش کرد.

امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده نمی شود و تنها آقای فیشر ، ریس بانک فدرال دالاس و لکهارت ، ریس بانک فدرال آتلانتا سخنرانی خواهند داشت که انتظار میرود با سخنان صریح و تند خود از افزایش میزان نرخ بهره سخن گویند و بازار را برای افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر آماده تر سازند و به باور ما این سخنرانی می تواند باعث تقویت دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی شود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است اگر در واکنش به اخبار این هفته روند افزایشی شاخص معاملات دلار آمریکا (DXY) به بالای سطح مقاومت ۹۸٫۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ادامه یابد و کندل روزانه بالای این سطح تثبیت شود و این سطح مقاومت نیز با قدرت شکسته شود ، انتظار داریم که قیمت آن در هفته جاری به سوی ۹۸٫۸۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) و پس از آن به سطح ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) افزایش یابد. در چارت پایین سطوح حمایت در ۹۷٫۵۷ و ۹۷٫۱۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا