تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۱۰۷ مواجه شود و مقداری به سوی سطح حمایت ۱۰۹۵ برگردد و دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۱۰۷ افزایش یابد و اگر بتواند با قدرت به بالای این سطح برسد و حداقل یک الی دو ساعت بالای آن تثبیت شود، زمینه را برای موقعیت خرید و افزایش قیمت به سوی سطوح ۱۱۱۹ و ۱۱۲۶ ایجاد خواهد کرد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۲۰۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ ژوئن) به ۱۰۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۴ جولای) قرار دارند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت اونس طلا موقتا در اطراف سطح حمایت ۱۰۷۷ به کف خود رسیده است و ممکن است با توجه به سخنان دیشب ریچارد فیشر یکی از اعضای بانک فدرال رزرو آمریکا قیمت آن مقداری بیشتر به سطوح بالاتر اصلاح کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است برای تایید این موضوع لازم است که قیمت حتما خود را با قدرت بالای سطح مقاومت ۱۱۰۷ تثبیت کند تا بتواند به سوی سطوح ۱۱۱۹ و ۱۱۲۶ دست یابد. این امکان وجود دارد که فروشندگان اونس طلا با بستن پوزیشنهای فروش قبلی خود، زمینه ادامه حرکت اصلاحی اونس طلا را بیشتر فراهم کنند.

از این رو بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطح بعد از ۱۱۰۷ بر روی ۱۱۲۶ می باشد که این سطح به وضوح در نمودار زیر مشخص شده است.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها شاخص هزینه واحد کار مقدماتی در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و با توجه به سخنان دیشب فیشر احتمال نادیده گرفته شدن این خبر بسیار است مگر اینکه عدد نهایی با انتظار بازار (پیش بینی %۰٫۰ ، رقم قبلی %۶٫۷+) تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۰۷ می تواند به سرعت گرفتن افزایش آن کمک بیشتری کند و نیز چنانچه طبق پیش بینی های صورت گرفته این سطح مقاومت امروز شکسته شود ، باید در انتظار لمس سطوح ۱۱۹ و ۱۱۲۶ باشیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا