تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت بتواند با قدرت از سطح مقاومت ۴۵٫۱۷ دلار/بشکه عبور کند و کندل دو ساعته بالای این سطح تثبیت شود موجب لمس سطح ۴۶٫۰۳ شود.

اما اگر نتواند با قدرت بالای سطح ۴۵٫۱۷ تثبیت شود این محدوده را تبدیل به مقاومت جدی برای نفت آمریکا خواهد کرد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است و براساس آنچه که در چارت مشخص است قیمت همچنان در درون تونل نزولی نوسان خواهد کرد.

باید توجه داشت از منظر تحلیل تکنیکال افزایش روز گذشته قیمت نفت آمریکا در قالب یک الگوی افزایشی Engulfing در چارت روزانه کندل استیک صورت گرفته است که به شرط تثبیت دو ساعته قیمت بالای سطح ۴۵٫۱۷ احتمال افزایش قیمت نفت آمریکا را بیشتر می سازد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۴۰۰ درصدی قرار گرفته است که دیروز مانع از افزایش قیمت نفت آمریکا به سوی سطح ۴۶٫۰۳ (خط فیبوناچی ۳۷۶٫۴ درصدی) گردید. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط آنکه قیمت به پایین سطح حمایت ۴۳٫۷۸ (خط فیبوناچی ۴۳۸٫۲ درصدی) برسد منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۴۳٫۳۵ و ۴۲٫۵۰ می شود.

برای امروز معامله گران نفت ترجیح داده اند تا به انتظار شکسته شدن یکی از سطوح ۴۵٫۱۷ یا ۴۳٫۷۸ بمانند. بنابراین برای امروز در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخ ۴۵٫۱۷ و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل نفت نخواهد بود، امکان رسیدن به سطح ۴۶٫۰۳ نیز وجود خواهد داشت اما اگر قیمت نفت آمریکا به زیر سطح ۴۳٫۷۸ برسد فروشندگان با هدف ۴۳٫۳۵ و ۴۲٫۵۰ دلار/بشکه وارد خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح مقاومت ۵۱٫۰۳ دلار/بشکه مواجه شود و پس از شکست سطح مقاومت ۵۰٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی) تنها به شرط آنکه سطح مقاومت ۵۱٫۰۳ با قدرت شکسته شود و دو ساعت بالای آن تثبیت شود موجب افزایش قیمت نفت برنت به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۳۰ می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از موج نزولی اصلی از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) قرار دارند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت پایین مشخص است که این موج C در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج (c) در قالب پنج موج کوچک تر تشکیل شده است و این دسته بندی امواج الیوت به معنای تکمیل شدن موج (c) است که می تواند در صورت شکست قدرتمند سطح مقاومت ۵۱٫۰۳ باعث اصلاح قیمت نفت برنت گردد.

این در حالی است که در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۴۸٫۹۸ دیده می شود و شکسته شدن این سطح دوباره فروشندگان را برای ورود به بازار با هدف ۴۷٫۷۱ (خط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی) ترغیب خواهد کرد. بنابراین برای امروز باید منتظر ماند و دید آیا قیمت نفت برنت دریای شمال توان تثبیت کامل بالای سطوح مقاومت ۵۰٫۱۶ و ۵۱٫۰۳ دلار/بشکه را دارد یا نه.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت