تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح حمایت ۵۱۹۷ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۳۲۰ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) تشکیل شده است.

همانطور که در چارت زیر مشخص است قیمت پس از آنکه نتوانست با قدرت بالای سطح مقاومت ۵۳۲۰ تثبیت شود هم اکنون در پایین این سطح تثبیت شده است و انتظار میرود به سوی سطح ۵۱۹۷ برگردد.

اگر این سطح هم شکسته شود باعث کاهش قیمت به سوی سطوح ۵۱۱۳ و ۴۹۹۹ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی) می شود که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C به وضوح نشان داده است.

در حرکت صعودی تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۳۲۰ موجب تقویت قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۴۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود و در حرکت کاهشی تنها به شرط شکست حمایت ۵۱۹۷ منجر به ریزش قیمت جهانی مس به سطح ۵۱۱۳ دلار/تن (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود که این هدف در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی  هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۵۹۰ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و کانال نزولی تایید کرده است.

در چارت پایین طبق بررسی سطوح فیبوناچی و کاهش قیمت از سطح ۱۶۶۹ (بالاترین سطح روز ۲۹ جولای) به ۱۵۷۶ (پایین ترین سطح روز ۶ اوت) این موضوع نشان می دهد که سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۶۲۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) واقع شده است که توسط خط روند بالایی از کانال نزولی مورد مقاومت قرار گرفته است.

این دو منطقه مقاومت باعث توقف حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۵۷۶ شده است و انتظار داریم که قیمت آن در طی روزهای آتی مجدد این سطح را لمس کند و برای امروز هدف واقع بینانه قیمت را می توان در سطح ۱۵۹۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) پیش بینی کرد.

در نمودار پایین همانطور که مشاهده می کنید از آنجاییکه قیمت در کانال نزولی قرار داشته و با توجه به میزان حرکت نزولی اخیر، به نظر می رسد که استاپ های فروش آلومینیم آلیاژی بالای سطوح مقاومت ۱۶۲۲ و ۱۶۳۳ قرار گرفته اند و پس از آن انتظار داریم حرکت نزولی جدید آغاز شود.

در این مرحله قیمت آلومینیم آلیاژی می تواند تا سطح ۱۵۹۰ کاهش پیدا کند و در چارت پایین همچنان قیمت در روند نزولی باقی خواهد ماند. سطوح ۱۶۲۲ و ۱۶۳۳ مهمترین سطوح مقاومت است و با توجه به سرعت حرکت نزولی، فرصتهایی کمی برای ورود به پوزیشن خرید بالای سطوح مقاومت ایجاد خواهد شد.

بدین جهت، می توان اکنون در مسیر روند نزولی قرار گرفت و به محض رسیدن قیمت آلومینیم آلیاژی به محدوده های پایین ۱۵۹۷ می بایست در انتظار شروع حرکت نزولی باشیم. هدف بعدی در روند نزولی، سطح ۱۵۹۰ و پس از آن سطح ۱۵۷۶ دلار/تن است که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی  هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم