تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در حال حاضر برای امروز مهمترین خبر بازار اقدام چین برای کاهش ارزش یوان است که این خبر بازارها را تحت تاثیر خود قرار داده است و این خبر منجر به کاهش قیمت نفت و به تبع نزول ارزهای متکی به ارزهای کالا نظیر دلار کانادا ، دلار استرالیا و دلار نیوزلند در مقابل دلار آمریکا شده است.

امروز پس از اقدام دولت چین ارزش یوان بیشترین کاهش خود را از سال ۱۹۹۴ به این سو تجربه کرد و هم اکنون در پایین ترین سطح خود در سه ساله گذشته قرار گرفته است. تغییر در وضعیت نقدینگی در سطح جهان، ایده “جنگ ارزی” را بیش از پیش نمایان می سازد هرچند که این تغییر در ذات خود تغییر اساسی نیست و در واقع، دستهای نامرئی این جریان را هدایت می کنند.

اقدام امروز چین در ضعیف کردن یوان در واقع بازارها را وارد یک جنگ ارزی تمام عیار کرده است و این نشان دهنده تثبیت سیاست های پولی انبساطی در جهان است که حتی ممکن است بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) را وادار به تاخیر در انجام افزایش نرخ بهره بانکی خود در ماه سپتامبر نماید.

ارزش یورو در این نوسانات بازار امروز و همچنین انتشار خبر توافق یونان با وام دهندگان بین المللی در مورد سومین بسته نجات مالی تا نزدیکی خطوط ۱۰ و ۲۱ روزه گذشته اصلاح کرد اما هنوز پایین سطوح مقاومت اصلی ۱٫۱۰۹۰ و ۱٫۱۱۰۰ قرار دارد.

در حال حاضر ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا در نزدیکی سطح ۱٫۱۰۳۳ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) قرار گرفته است. مقاومتهای بعدی یورو به ترتیب بر روی ۱٫۱۱۲۵ و ۱٫۱۱۵۰ وجود دارند. سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۱٫۰۹۶۵ ، ۱٫۰۹۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته)، ۱٫۰۹۲۵ ، ۱٫۰۹۲۰ ، ۱٫۰۹۰۰ ، ۱٫۰۸۷۰ و ۱٫۰۸۶۰ تشکیل شده اند.

در واکنش به این اخبار قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۱۰۷ رسید و در حال حاضر در تلاش برای عبور از سطح مقاومت اصلی ۱۱۱۹ است که اگر محقق شود، احتمال صعود قیمت تا سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۱۱۲۶ بوجود خواهد آمد.

در قیمت جهانی اونس طلا سطوح حمایت متعددی در نرخهای پایین ۱۱۰۰ تشکیل شده که مهمترین آنها بر روی نرخ ۱۰۹۵ و پس از آن نرخ ۱۰۹۰ است و تنها در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۹۰ حرکت اصلاحی اخیر به بالای سطح مقاومت ۱۱۰۷ تحت فشار قرار خواهد گرفت. امروز هرچند اونس طلا رشد قابل توجهی به بالای سطح ۱۱۰۰ داشته اما اعلام سایر گزارشهای اقتصادی آمریکا می تواند جهت حرکت آتی بازار را معین کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا